E-ticarette beklenti 240 milyar lira

24.03.2021
2021 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’na göre, Türkiye'de e-ticaret hacminin 240 milyar liraya çıkması ve internet üzerinden alışveriş oranının yüzde 38'e yükselmesi bekleniyor.

Pandemi tüketici davranışlarını dönüştürürken, e-ticaretteki hacmin artmasıyla dijitale yapılan yatırımlar artıyor.

MÜŞTERİ DAVRANIŞLARI DEĞİŞTİ

Türkiye'nin e-ticaret alanında kaydettiği gelişimi değerlendiren EG Bilişim Teknolojileri CEO'su Gökhan Bülbül, dijital pazarlamanın şirketlerin dijital ortamda müşteri ihtiyaçlarını karşılamadaki etkisine şu sözlerle değindi: "Dijital dönüşüm genellikle büyük şirketlerle bağdaştırılsa da pandemi döneminde dijitalleşmenin tüm ölçeklerdeki işletmeler için önemli olduğunu gördük. Müşteri davranışları değişti, tüketiciler işletmelere daha çok dijital kanallardan ulaşmaya başladı. Pandemi tedbirlerinin getirdiği fiziki kısıtlamaları aşıp e-ticarete yatırım yapan, satış ve hizmetlerini dijitale taşıyan, dijital pazarlama verilerini kullanan işletmeler yüksek oranda karlılık elde etti. Özellikle işlerinin büyük bir kısmını geleneksel yöntemlerle yürüten işletmelerin, değişen müşteri davranışı doğrultusunda müşterilerine ulaşmak için dijitalleşme yolculuklarını başlatması gerekiyor.

PAZAR PAYLARI ARTIRILACAK

2021 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı'na göre, e-ticarette güvenin sağlanması konusundaki çalışmalar tamamlanarak özellikle coğrafi ve kültürel yakınlık nedeniyle Türkiye'nin rekabet avantajı olan bölgelerde pazar payları artırılacak. E-ticaret kanalıyla ihracatın artırılmasını sağlamak için yerli firmaların elektronik pazar yerlerinde bulunmaları desteklenecek ve şirketlerin Ticaret Bakanlığınca onaylanan e-ticaret sitelerine yönelik üyelik giderlerinin desteklenmesine devam edilecek. Sınır ötesi e-ticarette ürünlerin iade alınması süreci kolaylaştırılacak. E-ticarete konu ürünlerin güvenilirlik denetimlerini de içeren "Ürünlerin Uygunluğu ile Piyasa Gözetimi ve Denetimine Dair Yönetmelik Taslağı" tamamlanarak yürürlüğe konulacak."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.