İngiltere'de hazır giyim mağazalarının satışlarında 23 yılın dibi

22.01.2021

İngiltere'de yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle hazır giyim perakende mağazalarının satışları 2020 yılında yüzde 25,1 azaldı.

İngiliz Ulusal İstatistik Ofisi (ONS) verilerine göre, ülkede salgın nedeniyle hazır giyim perakende mağazalarının satışları yüzde 25,1 azalarak son 23 yılın en sert daralmasını kaydetti.

ONS açıklamasında, "Karantina döneminde çoğu insanın evlerden çalışıyor olması ve daha az sosyalleşme imkanı bulunması nedeniyle, kısıtlamalardan en çok etkilenen sektörlerden biri hazır giyim oldu." İfadelerine yer verildi.

İngiltere'de ayrıca 2020 yılında akaryakıt satışları yüzde 22,2, hazır giyim harici diğer mağazaların satışları da yüzde 11,6 azaldı.

İNTERNET ÜZERİNDEN SATIŞLAR ARTTI

Öte yandan ülkede 2020 yılında online perakende satışları ise bir önceki seneye kıyasla yüzde 46,1 artarak, son 24 yılın en sert yükselişini kaydetti.

Ülkede 2020 yılında yeme içme sektörünün online perakende satışları yüzde 79,3, diğer mağazaların online perakende satışları ise yüzde 73,4 arttı.

İngiltere'de 2020 yılının mart ayından bu yana Topshop, Burton, Dorothy Perkins gibi markaları bünyesinde bulunduran Arcadia Group, Debenhams, Edinburgh Woollen Mill Group, Oasis, Warehouse gibi pek çok dünyaca ünlü perakende zinciri iflas etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.