Perakende satış hacminde yüzde 11,9 artış

13.01.2021

Sabit fiyatlarla perakende satış hacmi, geçen yıl kasımda yıllık bazda yüzde 11,9 artış kaydetti.

Türkiye İstatistik Kurumu, 2020 yılı Kasım ayına ilişkin perakende satış endekslerini açıkladı.

Buna göre, sabit fiyatlarla perakende satış hacmi kasımda bir önceki aya göre yüzde 2,2 yükseldi. Bu dönemde gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 4,3, otomotiv yakıtı satışları yüzde 1,7 artarken, gıda, içecek ve tütün satışlarında yüzde 1,3 azalış oldu.

Sabit fiyatlarla perakende satış hacmi, Kasım 2020'de yıllık bazda yüzde 11,9 arttı. Söz konusu ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 11,4, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 13,8, otomotiv yakıtı satışları yüzde 7,5 yükseldi.

PERAKENDE CİRO

Cari fiyatlarla perakende ciro, Kasım 2020'de bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 26,1 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 28,3, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 32,2, otomotiv yakıtı satışları yüzde 5,7 artış gösterdi.

Perakende ciro, geçen yıl kasımda bir önceki aya göre yüzde 3,7 arttı. Söz konusu dönemde gıda, içecek ve tütün satışlarında yüzde 1,6, gıda dışı satışlarda (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 5,5, otomotiv yakıtı satışlarında yüzde 1,3 yükseliş kaydedildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.