Bisan, Avrupa'ya pedal basıyor!..
59 yıl önce İzmir'de küçük bir atölyeden çıkıp bugün bir dünya marka olma yolunda hızla ilerleyen Bisan, beş yıl önce markayı satın alan Ali Orçun Bal yönetimindeki yeni ekiple önce Avrupa'nın sonra da tüm dünyanın lideri olmaya hazırlanıyor.
Uzun bir aradan sonra İzmir Kemalpaşa'daki fabrika kapılarını gazetecilere açan ve markanın gelecek dönem hedeflerini paylaşan BAL, yeni yatırımları ve dünya markası olma yolundaki planlarını paylaştı.
Bisan üretim tesisleri, 46 bin metrekare toplam alan üzerine kurulu 25 bin metrekare kapalı alanı ile Türkiye'nin en büyük bisiklet fabrikası olma özelliği taşıyor. 2017 yılında el değiştiren Bisan markası, 5 yıl gibi kısa bir sürede çelik ve alüminyum kadro üretimine yaptığı yatırımla sektörde bir ilke imza attı. Ar-Ge, sürdürülebilirlik, robotik, endüstri 4.0 ve satış sonrası hizmet konularında da yatırımlara devam eden markanın günlük bisiklet üretim adedi 2 binin üzerinde. Yıllık kapasite ise yaklaşık 1 milyon adet.
ÇELİK VE ALÜMİNYUM KADROYU BİR ARADA ÜRETEBİLEN TEK BİSİKLET FABRİKASI BİSAN
Üretimin Bisan'ın kalbi olduğunu belirten Bisan CEO'su Ali Orçun Bal, stratejilerinin her zaman üretime daha fazla yatırım yapmak olduğunu söyledi. Bunun için son 4 yıldaki makine yatırımlarının 100 milyon TL'yi bulduğunu söyleyen Bal, şöyle devam etti:
"Montaj sanayi ile dünyaya açılamayacağımızı biliyoruz, dolayısıyla üretime her zaman daha fazla yatırım yapma gayretindeyiz. Son 4 yılda sadece makinelerimiz için 100 milyon TL değerinde yatırım yaptık. Robot yatırımların da için de olduğu toplam yatırım bedelimiz ise 500 milyon TL. Geçen yıl Şubat ayında ise, ileri teknoloji içeren ekipman ve nitelikli işgücü kullanımı anlamına gelen, hata oranını en aza indiren üretimde yalın dönüşüme de start verdik. Teknolojiye ve makinelere yaptığımız yatırımlar sayesinde bugün Türkiye'nin çelik ve alüminyum kadroyu bir arada üretebilen tek bisiklet fabrikası konumuna geldik. Şimdi bu donanımlı tesisten Türk adı taşıyan global bir marka çıkarmak inancıyla çalışıyoruz."
Bisan'ın bugün, Almanya, İtalya, Yunanistan, ABD, İsveç, Finlandiya ve Danimarka gibi ülkelere ihracat yaptığını hatırlatan Bal, "Hedefimiz önce AB pazarında, sonra dünya pazarında tanınmış bir Türk markası olmak. Avrupa'da bisiklet pazarında çok hızlı bir büyüme yaşanıyor. Yılda 22 milyon adet bisiklet satılıyor. Bu rakamın yarısı Uzak Doğu'dan ithal ediliyor. Avrupa'dan ithal edilen bu 10 milyonluk pazarı Bisan olarak biz domine etmek istiyoruz" dedi.
Bal, Avrupa'daki bu hedefi gerçekleştirmek adına Almanya'da 13 farklı eyalette bayilik oluşturacaklarını da bildirerek "Almanya'nın dünyaya açılmamız konusunda pilot ülke olacağına inanıyoruz. Uzak Doğu'dan Türkiye'ye kaydıracağımız bu talebin ardından hedef dünya pazarı" şeklinde konuştu.
"AVRUPA'DAKİ ÜÇÜNCÜ AKREDİTE LABORATUARINI İZMİR'DE KURACAĞIZ"
Ar-Ge yatırımlarına da ağırlık verdiklerinin altını çizen Bal; "Üretimde diğer bir yatırım alanımız Ar-Ge. Avrupa'da iki tane akredite bisiklet labotuvarı bulunuyor. Bunlar Fransa ve Portekiz'de. Biz Bisan olarak üçüncüsünü Türkiye'de İzmir'de kurmak üzere başvurularımızı yaptık. Aynı zamanda Ar-Ge merkezi olma yolunda da başvurularımızı tamamladık. Ar-Ge merkezi olduktan sonra karbon bisiklet üretimine de başlamayı planlıyoruz" ifadelerini kullandı.
"BAZI MODELLERDE YERLİLİK ORANINI YÜZDE 70'E ÇIKARMAYI BAŞARDIK"
"Katma değerli ürün ihracatı planlıyorsak ve rekabeti büyütme hedefindeysek yerlilik oranımızı artırmak gerektiğine inanıyoruz" diyen Bal, Bu bağlamda son 3,5 yıldır çok ciddi yerlilik projelerine imza attıklarını bazı bisiklet modellerini yüzde 70'e kadar yerlileştirdiklerini ve böylece hem rekabet gücümüzü artırıyor hem de ülkeye daha fazla döviz girdisi sağladıklarını söyledi"
"ÖNCELİĞİMİZ, ÜLKEMİZDEKİ BİSİKLET KÜLTÜRÜNÜN YAYILMASINI SAĞLAMAK"
Yurtiçindeki hedeflerinin global çaplı hedeflerinden çok farklı olduğunu dile getiren Bisan CEO'su Ali Orçun Bal şu bilgileri verdi:
"2017 yılından bu yana her yıl yüzde 100'ün üzerinde büyüme kaydettik. Şu an sektördeki ilk 3 markadan biriyiz. Son iki senede pazardaki yabancı markaların yerini aldık. Türkiye'de bisiklet satan 1.900 nokta var. Bunların 447 tanesinde Bisan markası satılıyor. Hedefimiz çok hızlı hareket ederek yıl sonuna kadar bu sayıyı 500'e çıkarmak. Ancak ülkemiz için globalden daha farklı hedeflerimiz var. Ticari kaygılardan çok ülkemizde bisiklet kullanımının artmasına dair kaygılar taşıyoruz. Bütün amacımız, bisiklete olan bakış açısını değiştirmek. Çocukluğumuzda bisiklete duyduğumuz iştah maalesef yetişkinlikte bitiyor. Bunu değiştirmek istiyoruz. Odağımızda dünyaya açılmak olsa da yurt içi pazarda toplum sağlığı konusunda farkındalık oluşturmak, ülkemizde bisiklet algısı ve kültürünün yayılmasını sağlamak her zaman önceliğimiz."