E-ticarette 3.6 trilyon hacim beklentisi

18.07.2024
Haziran ayını yüzde 32'lik bir artışla geride bırakan, e-ticaret sektörünün 2024 yılını yaklaşık 3.6 trilyon TL’lik bir hacim ile kapatacağı öngörüsünde bulunuldu.

E-ticaret sektörünün önlenemez büyümesi devam ediyor. IdeaSoft CEO'su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, "Tüketici davranışlarının değişmesi, tüketici sayısının ve kart kullanımlarının artması gibi birçok konuyu dahil ettiğimizde e-ticaret 2023 yılını yaklaşık 1.85 trilyon TL'lik bir hacimle kapattı. Yapılan işlem sayısının yani e-perakende diye adlandırdığımız online alışveriş içerisindeki işlem adedinin ne kadar büyüdüğüne baktığımızda ise 2023 yılında yüzde 22,5'luk bir büyüme gerçekleşti." dedi.

"E-ticarette 2024 yılının ilk beş aylık sürecinde enflasyonun bir miktar üzerinde bir seyirle büyüme devam ettiğini söyleyen Özkara. 2024 yılını 3.4-3.6 trilyon TL'lik bir hacim ile kapanacağını öngördüklerini kaydetti.

2024'ün ilk çeyreği birçok işletme açısından çok verimli geçti. İşlem adetlerinde ise yüzde 12'lik bir büyüme yaşandığını bildiren Özkara şunları söyledi:

"Özellikle Nisan, Mayıs ve Haziran ayına baktığımız zaman biraz farklılık gözlemlemeye başladık. Bunun nedeni; tüketicinin krediye erişiminin zorlanması ya da kredi kartı limitlerinin kullanım değişiklikleri oldu. Ama Haziran ayı normal haziran aylarından çok daha farklı bir aydı. Hem okulların kapanması ile birlikte karne hediyelerinin, alışverişlerinin olması, hem Babalar Günü hem de aynı zamanda Kurban Bayramı alışverişlerinin gerçekleşmesi büyümeyi hızlandırdı. Haziran ayındaki büyüme için Mayıs ayına göre yüzde 25'lik büyüme öngörümüz vardı. Önümüzdeki aylarda bu ivmede bir miktar düşüş öngörüyoruz. Sonrasında tekrar artışa geçecektir. Çünkü hem fiziki perakende mağazacılığını hem de online perakende tarafını değerlendirdiğimizde ekonominin soğumasının etkisini dijital tarafta da yavaş yavaş hissetmeye başladık. İşletmelerden gelen rakamlar da zaten bunu gösterecektir diye tahmin ediyorum."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.