Migros, "GS1 Standartlarında QR Kod Sistemi"ne geçişi başlatıyor

26.06.2024
GS1 Türkiye ve GS1 Global Yönetim Kurulu Üyesi görevini sürdüren Migros Grubu İcra Başkanı Özgür Tort, GS1 standartlı QR Kod sistemine geçiş sürecini başlattıklarını açıkladı. Aralarında Türkiye’den Migros’un yer aldığı üretici, perakendeci ve e-pazaryeri 20 firmanın dünya CEO’ları ortak deklarasyona imza attı.

Migros'un da aralarında bulunduğu üretici, perakendeci ve e-pazaryeri 20 firmanın CEO'larının imzaladıkları ortak açıklama doğrultusunda "GS1 Standartlarında QR Kod Sistemi" hayata geçecek.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, bu süreçte, üreticiler GS1 standartları doğrultusundaki QR kodları ürünlerin paketlerine entegre edecek, perakendeciler de kasa sistemlerini "GS1 QR Kodlarını" okuyacak şekilde güncelleyecek.

Açıklamada görüşlerine yer verilen GS1 Türkiye ve GS1 Global Yönetim Kurulu Üyesi ve Migros Grubu İcra Başkanı Özgür Tort, Türkiye'de ilk barkod uygulamasını Migros'un hayata geçirdiğini hatırlattı.

GS1 2D barkodu da Uzman Kasap markalarıyla ilk uygulayan şirket olduklarını belirten Tort, bugüne kadar kullanılan barkod sisteminin sınırlı bilgileri içeriğini ancak GS1 standartlı QR kodlara güvenlik bilgileri, ürün içeriği, besin değerleri, sertifikaları, geri dönüşüm, izlenebilirlik bilgileri, sürdürülebilirliğe yönelik ve lojistiğe dair daha kapsamlı verileri eklemenin mümkün olduğunu aktardı.

Sistem çalışmaya başladığında ürünlerin izlenebilirliğinin artacağı gibi süreçlerde de verimliliğin sağlanacağını vurgulayan Tort, "Şimdi de GS1 QR Kod ortak deklarasyonuna imza attık. Attığımız bu imzayla 2027'ye kadar GS1 standartlı QR Kod sistemini tüm kasalardan ve online olarak kullanılmak üzere hazır hale getireceğiz. Sistem hızla tüm perakendeci ve üreticilere yaygınlaşacak." değerlendirmelerinde bulundu.

"Ürün ne zaman üretilmiş, hangi parti ürünlerle getirilmiş gibi detaylara ulaşılacak"

Tüketicilerin, aldıkları ürünün besin değeri ve içeriğinin yanı sıra, üretimde sürdürülebilir kaynaklar kullanılıp kullanılmadığına kadar birçok özelliğe dikkat ettiklerini hatırlatan Tort, geniş bir bilgi havuzunun ürünün "GS1 QR Kodunda" kodunda yer alacağını anlattı.

Yeni nesil perakende anlayışları doğrultusunda hayata geçirecekleri uygulamayla sektöre ve müşterilere önemli bir katkı sunacaklarına işaret eden Tort, şunları kaydetti:

"Tüketiciye doğru bilgi akışı ve şeffaflık getiren bu çalışmayla ürünlerin ambalajları değil, verileri konuşacak. Müşterilerimiz ister evinde, ister rafta, ister online üzerinden her türlü ürünü, GS1 standartlı QR kodu üzerinden kaynağına kadar takip edebilecek. Ürün ne zaman üretilmiş, hangi parti ürünlerle getirilmiş, son tüketim tarihi (STT) bilgisi, ürünün kullanma kılavuzu ve geri dönüşüm bilgisi gibi detaylara ulaşılacak. Hatta karbon ayak izine kadar takip edebileceğimiz bir seviyeye geleceğiz. Böylece tam izlenilebilirlik sağlanacak."

"GS1 QR kodları, dünya ticaretine giriş kapısı"

GS1 Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar da yoğun bir şekilde kullanılan barkodların, endüstrinin gelecekteki gereksinimlerini, tüketicilerin ve düzenleyicilerin daha fazla ürün bilgisi taşıma ihtiyacını karşılayamaz hale geldiğine dikkati çekti.

GS1 Türkiye'nin kurulduğu günden bu yana yüzde 85'i KOBİ olan üyelerinin dijitalleşmesi ve uluslararası standartları kullanarak yurt dışına açılması adına köprü görevi gördüğüne işaret eden Yorgancılar, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Dolayısıyla GS1 standartlarına sahip QR kodlar, tüketiciler ve regülasyonlar kapsamında talep edilen tüm bilgilerin sağlanması ve kasada taramayı mümkün kılmak gibi birçok yeni imkan sağlıyor. Yurt içinde ticaretin etkin bir şekilde yapılması için çalışıyor, 118 ülkenin üye olduğu küresel GS1 ağı içinde 'dünya ticaretine giriş kapısı' olarak ihracatçılara uluslararası rekabet gücü kazandırıyoruz. GS1 Global'in yayınladığı Ortak Açıklama'da imzası bulunan 20 firma, 150 ülkede faaliyet gösteriyor. Yaklaşık 1,3 trilyon dolar pazar değerine sahip bu firmalar, 2 milyondan fazla kişiye iş imkanı sağlıyor. Sistemin yaygınlaşması adına çalışmalarımızı sürdüreceğiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.