INBUSINESS Şubat 2024 sayısında bu ay

31.01.2024
INBUSINESS Şubat 2024 sayısı da her ay olduğu gibi dopdolu içeriklerle okuyucularıyla buluştu. İşte bu ayın öne çıkan başlıkları...

9 METREKAREDEN 9000000 METREKAREYE

Üç kıtada 40'tan fazla fabrikası olan Tosyalı Holding, 2024'e hızlı başladı. Yılın ilk günlerinde grup İspanya'da bir şirket aldığını açıkladı. İskenderun'da 9 metrekarelik bir dükkanda başlayan Tosyalı Holding, bu satın almayla 9 milyon metrekare üretim alanına ulaştı. Şimdi sırada Avrupa'da bir satın alma daha var. Yine yılın ilk günlerinde Suudi Arabistan'da da bir yatırıma hazırlandığını duyuran grup yönetiminin hedefinde ise tüm bu yatırımları hayata geçirip, demir-çelikte dünyanın ilk 15 oyuncusundan biri olmak var. Bu yıl ise Afrika'da devam eden yatırımlarının yanı sıra enerji alanında 1.5 milyar dolar ve BMC'de ise 10 milyar liralık yatırım planlanıyor. Tosyalı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Fuat Tosyalı dünyadaki yarışın karbon azaltma konusunda olduğuna dikkat çekiyor ve "Yıllardır sürdürülebilirliğe yaptığımız yatırımların meyvesini topluyoruz. Karbonsuzluk yarışında öncüyüz, yeşil çelik çağına en hazır biziz. İşe bu yeni yatırımlar ve satın almalarla yeşil çelikteki konumumuzu daha da güçlendireceğiz" diyor.

HER ŞEYE RAĞMEN YOLA DEVAM

Üzerinden tam bir yıl geçti. 11 ilimizi etkileyen ve tüm ülkeyi kalbinden vuran depremin yaraları hala sarılıyor. Önemli bir dönüm noktası olarak ülke tarihinde yerini alan 6 Şubat depremlerinden sonra bölgenin yeniden refaha kavuşması için başta devlet ve hükümet olmak üzere hemen tüm kesimler bölgeye desteğini aralıksız sürdürdü. Ama yine de ne olursa olsun en büyük görev illerde ekonomik canlılığı ilk elden sağlayacak sanayi ve ticaret odalarına düşüyordu. Peki, bu hiç de kolay olmayan senede odalar neler yaptı? Projeler çok, kapsamları geniş ve en etkileyici yanları sürece ve insanlara olan inançları…

YARALARI SARANLAR

Tüm ülke tek yürek olduğumuz 6 Şubat depremlerinin yaralarını sarmak için bin 833 dernek ve sivil toplum kuruluşu, 59 bin 814 kişiyle bölgede çalıştı. TV kanalları ortak yayını aracılığı ile 85 milyar 697 milyon 129 bin 344 TL bağış toplandı. Kamu ve özel sektörün yatırımları ve karşılıksız destekleri artarak bugün bile devam ediyor. Yaralarımızı hep birlikte sardığımız bu felaketin yıl dönümünde biz de her şeyi devletten beklememek gerek diyerek bölgeye koşanların yüreklere dokunan faaliyetlerini gündeme getirmek istedik. Her kurumun sesine yer vermek bu kısıtlı sayfalarda tabii ki olanaksız ama umutları artıran büyük dayanışmayı özetlemek mümkün.

CARİ AÇIĞA İLAÇ ŞİRKETLER

Türkiye, kalkınmanın temel unsuru olan üretimde adeta yeni bir çağa giriyor. Tekstil, kimya, çelik, kağıt gibi farklı sektörlerden pek çok firma devletin de desteğiyle daha önce sadece ithalatı yapılan ürünleri ülkemizde üretmeye başladı. İthalata savaş açan şirketlerin cari açığa ilaç olacak çok sayıda yeni yatırımı ise yolda…

MAVİ SİS DALGASI

Yetenekleri tutundurmak bu güne kadar sadece beyaz yakanın konusu gibi düşünüldü. Oysaki yaşadığımız tablo mavi yakanın bizlere küstüğünü gösteriyor. Yurt dışına giden mavi işgücü, istihdam açığını artırdığı gibi maaş parametrelerini de yerle bir ediyor. EasyHR'ın INBUSINESS'a özel hazırladığı verilere göre 2023 yılında mavi yakadaki iş gücü açığı bir önceki seneye göre yüzde 87 arttı. Şirketlerin açık pozisyonları kapatmak için harcadığı süre ise yüzde 43 yükseldi. Peki, ipin ucu nerede kaçtı? Yoksa beyaza bakmaktan gözlerimiz çok mu kamaştı?

SİGORTACILIĞIN YÜZYILI

Ekonomi yönetimine göre, büyük ve güçlü Türkiye yolculuğunda, sigorta sektörü pek çok projenin güven unsuru olacak. 2024'de hayata geçirilmesi planlanan yeni ürünler ile sektörün büyüme ivmesinin hızlanması ve yıldızının daha da parlaması bekleniyor.

MIT SLOAN MANAGEMENT REVIEW

Stratejik planlamacılar geleceğin kendi statükolarına nasıl meydan okuyacağı konusunda genellikle kördür. Senaryo planlama zihniyeti, neyi ıskaladıklarını görmelerine yardımcı olabilir.

YZ teknolojisi, geleneksel markalama kalesinin duvarlarını yıkarak fırsatlar, riskler ve zorluklarla dolu yeni bir gerçeklik yaratıyor… Marka yöneticilerin bu yolda en önemli gündem maddeleri ise fikri mülkiyet risklerini nasıl azaltabilecekleri.

Hepsi ve çok daha fazlası INBUSINESS Şubat 2024 sayısında.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.