Pınar Su ve İçecek’ten yüzde 64’lük büyüme
1984 yılında Türkiye'yi ilk kez ambalajlı su ile buluşturan Pınar Su ve İçecek, geliştirdiği ürünlerle Türkiye'nin yanı sıra uluslararası pazarlarda da büyük ilgi görüyor.
Yapılan açıklamaya göre, ulusal düzeyde satış yapan global menşeili firmalar arasında yüzde 100 Türk sermayeli şirket olarak öne çıkan Pınar Su ve İçecek, sürdürülebilir büyümesini devam ettirerek 2023 yılını da birçok alanda gerçekleştirdiği büyüme ve yatırımlarla kapattı.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Pınar Su ve İçecek Genel Müdürü Koral Kalpaklıoğlu; üretimden paketlemeye sürdürülebilirliğe odaklandıklarının altını çizdi.
Kalpaklıoğlu, tüketicilerle buluşturdukları yeni ürünler, özellikle fonksiyonel içecek gamında yaptıkları yenilikler ve ambalaj değişiklikleriyle geçen yılın ilk dokuz ayında bir önceki yıla göre ciroda yüzde 64 oranında büyüme sağladıklarını belirtti.
Türkiye'nin ikinci yüz yılı için kararlı adımlarla çalışmaya devam edeceklerini söyleyen Koral Kalpaklıoğlu, şu ifadeleri kullandı:
"100 yıllık Cumhuriyet tarihimizin 40 yılına tanıklık eden Pınar Su ve İçecek olarak, marka değerimizin bilinciyle, yerli ve milli üretime katkı sunmanın gururuyla başarılarımızı her geçen gün katlayarak büyüttük. 2023 yılının ilk dokuz ayında geçen yılın aynı dönemine göre ciromuzu yüzde 64 oranında arttırarak 729 milyon TL'ye ulaştırdık. Faaliyet karı oranında yüzde 5 iyileşme sağlayarak 57 milyon TL'ye ulaştırdık. Ayrıca sürdürülebilirlik alanında da sektörümüze örnek olacak birçok yeniliğe imza attık. Şişelerimizi ve ambalajlarımızı yeniledik, ürün gamımızı genişlettik. Maliyet iyileşmeleriyle finansal olarak da iyileşmeler sağladık. İhracat satış gelirimizi ise geçen yılın aynı dönemine göre dolar bazlı yüzde 32 oranında arttırarak 5.7 milyon dolara ulaştırdık. Ayrıca dokuz aylık bu dönemde farklı alanlarda 16.5 milyon TL'lik yatırım yaptık. Yeni yılda da büyüme odaklı yatırımlarımıza ve sürdürülebilirlik çalışmalarımıza tüm hızıyla devam edeceğiz."