Yapı sektörüne 7,7 milyar dolar yatırım geliyor

11.01.2024
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, 2024-2030 yıllarında enerji verimliliği odağında yapı sektörüne 7,7 milyar dolar yatırım yapılacağını bildirdi.

Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlı'ğın X sosyal medya hesabından yapılan paylaşımda, 2030 yılına kadar uygulanacak II. Ulusal Enerji Verimliliği Eylem Planı'nın devreye alındığı duyuruldu.

Paylaşımda, 2024-2030 yıllarını kapsayan II. Ulusal Enerji Verimliliği Eylem Planı kapsamında yapı sektörünün hedefleri ve öne çıkan yatırım bilgilerini içeren grafiğe yer verildi.

Grafikte yer alan verilere göre, söz konusu dönemde yapı sektörüne toplam 7,7 milyar dolar yatırım yapılacak.

Mevcut binaların rehabilitasyon ve enerji verimliliğinin geliştirilmesi, yeni binalarda minimum enerji performans kriterlerinin artırılması için 3,2 milyar dolar yatırım planlanıyor.

Merkezi ve bölgesel ısıtma ve soğutma sistemlerinin kullanımının, ısı pompası kurulumunun yaygınlaştırılması amacıyla 2,9 milyar dolar yatırım yapılacak.

Kamu binalarında enerji verimliliğinin geliştirilmesi ve enerji dönüşümünün sağlanması için 700 milyon dolar harcanacak.

Böylece, söz konusu dönemde 12,8 milyon ton eşdeğeri petrol enerji tasarrufu ve 34 milyon ton emisyon azaltımı sağlanacak. Kamu binaları için ise 2 kat tasarruf yapılacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.