Geliri yüzde 176 arttı!

18.08.2022
Doğan Holding 2022 yılı ilk yarıda gelirlerini yüzde 176 büyüterek 3,0 milyar TL kâr elde etti

Doğan Holding, 2022 yılının ilk yarıya ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı.

Doğan Holding 2022 yılının ilk 6 ayında konsolide gelirlerini bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 176 artırarak 18,0 milyar TL konsolide gelir elde etti. Holding'in 2022 yılının ilk 6 ayında elde ettiği brüt kâr ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 250 artarak 2,8 milyar TL olurken; Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr (FAVÖK) ise yüzde 309 artarak 2,2 milyar TL'ye yükseldi. Doğan Holding'in net dönem kârı ise faaliyet kârlarındaki iyileşme ve yatırım faaliyetlerinden elde edilen gelirler sayesinde yüzde 331 artarak 695 milyon TL'den 3,0 milyar TL'ye yükseldi.

Doğan Holding'in Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) gönderdiği konsolide finansal tablolara göre; 2022 yılının ilk yarısında konsolide gelirleri 18,0 milyar TL olarak gerçekleşti. Doğan Holding'in brüt kârı, 2022 yılının ilk yarısında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 250 artarak 2,8 milyar TL olurken; Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr (FAVÖK) ise yüzde 309 artarak 2,2 milyar TL'ye yükseldi. Doğan Holding'in net dönem kârı ise 2022 yılının ilk yarısında 2021 yılının ilk yarısına göre yüzde 331 artarak 695 milyon TL'den 3,0 milyar TL'ye yükseldi.

'GELİR ARTIŞININ ANA NEDENİ, TÜM GRUP ŞİRKETLERİNİN ÜÇLÜ İLK YARI PERFORMANSLARI"

Açıklamada görüşlerine yer verilen Doğan Holding CEO'su Çağlar Göğüş net dönem kârnın yüzde 331 artışla 3,0 milyar TL olmasında elektrik üretimi, akaryakıt perakendesi, otomotiv ticaret ve pazarlama, sanayi ve ticaret segmentlerinin net kâr rakamlarındaki artışların etkili olduğunu belirtti.

Göğüş şöyle devam etti:

"Akaryakıt perakendesi segmentinin gelirleri yüzde 191 artarken, elektrik üretimi segmentinin gelirleri yüksek kapasite faktörleri ile çalışan RES'lerin katkısı ve elektrik fiyatlarındaki artış ile yüzde 188 arttı. Sanayi ve ticaret segmentinde Çelik Halat, Ditaş ve Sesa'nın güçlü performansları ve ihracattaki artışları ile gelirler yüzde 128 büyüdü. Otomotiv ticaret ve pazarlama segmentinin gelirleri ise yüksek seyreden talep ve portföye yeni eklenen markaların desteği ile yüzde 213 arttı."

Kârlılıkta tüm segmentlerde operasyonel performans artışı, iyileşen marjlar ve etkin bilanço yönetimi ile iyi seviyelere gelindiğini belirten Göğüş, Holding'in brüt kârının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 250 artarak, 806 milyon TL'den 2,8 milyar TL'ye çıkarken, FAVÖK marjının ise yüzde 8,3'den yüzde 12,2'ye yükseldiğinin altını çizdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.