Almanya'da firmaların ihracat beklentisi kötüleşti

20.12.2021

Almanya'da şirketlerin ihracat beklentisi aralıkta gerileyerek son 11 ayın en düşük seviyesine indi.

Ekonomi Araştırma Enstitüsü (Ifo), Almanya için aralık ayı ihracat beklentileri anketinin sonuçlarını yayımladı.

Buna göre, Almanya'da kasım ayında 15,8 puan olan Sanayi İhracat Beklenti Endeksi, aralıkta 3,7 puan azalarak 12,1 puana geriledi. Böylece endeks yıl sonunda Ocak 2021'den beri en düşük seviyesine geriledi.

Ifo Başkanı Clemens Fuest, 2 bin 300 firmanın katıldığı ankete ilişkin yaptığı değerlendirmede, Alman ihracatçılar arasında duyarlılığın kötüleştiğini belirtti.

Fuest, "Bununla birlikte, 2022'nin ilk çeyreğinde ihracat daha yavaş da olsa muhtemelen artacaktır." ifadesini kullandı.

Otomotiv üreticilerinin, ihracatlarında önemli bir düşüş beklediklerini aktaran Fuest, sektörde hala ilave uluslararası siparişlerin beklendiğini fakat önceki ay düşünülenden çok daha az sipariş alınacağının tahmin edildiğini kaydetti.

Ifo, 14 Aralık'ta ülkenin gelecek yıla ilişkin büyüme tahminini, salgında 4. dalga ve devam eden tedarik dar boğazlarının ekonomik toparlanmayı baskılaması nedeniyle aşağı yönlü revize etmişti.

Enstitü, bu yıl için büyüme tahminini yüzde 2,5'te sabit tutarken, gelecek yıl için yüzde 5,1'den yüzde 3,7'ye düşürmüştü.

Ifo, Almanya ekonomisinin, bu yılın son çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 0,5 daralmasını bekliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.