AB, şirketlere kamu yardımının süresini uzatmaya hazırlanıyor

30.09.2021

Avrupa Birliği (AB) Komisyonu, Covid-19 salgınında üye ülkelerin şirketlere kamu desteği sağlayabilmesi için hazırlanan Geçici Çerçeve süresinin Haziran 2022'ye kadar uzatılmasını teklif etti.

AB Komisyonundan yapılan açıklamada, salgın nedeniyle Mart 2020'de hazırlanan Geçici Çerçeve ile üye ülkelerin şirketlere kamu yardımı sağlayabildiği belirtildi.

Söz konusu çerçeve kapsamında şimdiye kadar üye ülkelerin 650'den fazla kamu yardımı talebinin AB Komisyonu tarafından onayladığı belirtilen açıklamada, böylece şirketlere 3 trilyon eurodan fazla destek verildiği bildirildi.

Açıklamada, Komisyon tarafından krizden etkilenen işletmelere gerekli mali desteğin sağlanması amacıyla hazırlanan Geçici Çerçeve tedbirlerinin 30 Haziran 2022'ye kadar uzatılmasının teklif edildiği kaydedildi.

Söz konusu teklifin yürürlüğe girmesi için AB üyesi ülkelerin onayı gerekiyor.

Geçici Çerçeve ile üye ülkeler, Covid-19 salgınında işletmelere yeterli miktarda likidite sağlayabiliyor.

Normal şartlarda, AB üyesi ülkelerin kamu desteklemelerini ne şekilde sağlayacaklarını belirleme yetkisi AB Komisyonunun görev alanına giriyor.

AB ülkeleri, kamu desteklemelerini sadece rekabete zarar vermeyecek şekilde ve kamu yararına uygun durumlarda kullanabiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.