Kadın girişimci sayısında 2 kat artış

05.07.2021
Dünya genelinde kadınlar, girişim ekosisteminin yüzde 34’ünü oluştururken Türkiye’de bu oran yüzde 13. Türkiye’de kadın girişimciler yazılım, biyoteknoloji ve gıda sektörlerine yoğunlaşıyor.

156 ülkenin kadın ve erkek nüfusu arasındaki cinsiyet eşitsizliğini mercek altına alan endekste eğitim, sağlık, ekonomiye katılım ve siyasi yaşamda temsil alanları inceleniyor. Rapora göre, cinsiyet eşitsizliğinin en az olduğu ülke İzlanda. Finlandiya ikinci, Norveç üçüncü sırada. Son sıradaysa Afganistan yer alıyor.

Türkiye; kadınların ekonomiye katılımı ve fırsat eşitliği kategorisinde 140., iş gücüne katılımda 137., aynı işe eşit ücrette 95. sırada yer aldı. Etkisi devam eden salgın, kadınlar ve erkekler arasındaki uçurumun daha da artmasına neden oldu. 2020'de dünya genelinde kadınlar, girişim ekosisteminin yüzde 34'ünü oluştururken Türkiye'de bu oran yüzde 13.

KADIN GİRİŞİMCİLER YAZILIM, BİYOTEKNOLOJİ VE GIDAYA YOĞUNLAŞTI

altını çizen IFASTURK Eğitim, Ar-Ge ve Destek Kurucusu Mesut Şenel, "2007'de 75 bin olan kadın girişimci sayısı günümüzde 140 bine yaklaşmış durumda. Kadınların girişim ekosistemindeki rollerinin artması için mali danışmanlık, Ar-Ge destek danışmanlığı, Ticaret Bakanlığı destekleri, Ar-ge ve tasarım merkezi kurulum ve yönetim danışmanlığıyla birlikte eğitim ve bilirkişilik hizmetleri sağlıyoruz" açıklamasında bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.