İhracatta devlet destekleri artıyor
Bu yıl en değerli markalar arasına 7 yeni marka katıldı. Toplam marka değeri içerisinde sanayi sektörü markalarının yüzde 30, hizmet sektörü markalarının ise yüzde 70 payı bulunuyor.
Türkiye'deki şirketler, markalaşma yolunda devlet desteklerinden faydalanarak dünya pazarında daha güçlü adımlarla ilerliyor. Türkiye'nin devlet destekli ilk marka programı Turquality, uluslararası arenada yer almak isteyen şirketleri daha fazla katma değer ve pazar payı ile güçlü markalar arasında yer almaları için teşvik ediyor.
TURQUALITY MARKA BİLİNCİNİ ARTIRMAYI HEDEFLİYOR
Program, şirketlerin global pazarlarda rekabet edebilecek kurumsal yapıya ulaşabilmesi için pazara giriş, istihdam, yazılım, ofis, depo, tanıtım, marka tescili gibi giderlerinde destek sağlıyor. 23 Kasım 2004 tarihinde yürürlüğe giren Turquality programı, Türk şirketlerinin marka bilincini artırmayı hedefliyor.
Turquality programının markalaşma potansiyeli olan yerli şirketlerin global bir marka olmaları için finansal kaynak sağladığını belirten IFASTURK Mali Müşavirlik ve Denetim Kurucusu Mesut Şenel, "Program, sektörlere sağladığı finansal desteği yurt dışında e-ticaret yapan şirketlere de sağlıyor. Ticaret Bakanlığı, 2021 yılı bütçesinde ihracatta devlet destekleri oranının yüzde 63 olarak öngörüldüğünü açıkladı. Turquality gibi Türk şirketlerinin yurt dışında olumlu bir marka algısı yaratmasına katkı sunan destek programları hakkında tecrübeli danışman ekibimizle şirketlere danışmanlık hizmeti veriyoruz" dedi.