Türk müteahhitlere 'ABD' çağrısı

05.01.2022
Türkiye'nin geçen yıl ihracatını en fazla artırdığı ülkelerin başında gelen ABD için dikkat çeken bir çağrı da Amerikan Türk İş Geliştirme Konseyi Onursal Başkanı Uğur Terzioğlu'dan geldi.

Amerikan Türk İş Geliştirme Konseyi (ATBD Council) Onursal Başkanı Uğur Terzioğlu, "ABD hükümeti alt yapı projelerine çok ciddi bütçeler ayırmış durumda. Bu da Türk inşaat firmaları için inanılmaz fırsatlar içermekte" dedi.

2021 yılında 226 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirerek Cumhuriyet tarihinin rekorunu kıran Türkiye, geçen yıl ABD'ye yaptığı ihracatta büyük sıçrama kaydetti. 2021 yılında ABD'ye yaklaşık 13 milyar dolarlık ihracat gerçekleştiren Türkiye, böylece bu ülkeye yaptığı ihracatı bir önceki yıla göre yüzde 45 oranında artırdı.

ABD pazarı, Türkiye'nin en fazla ihracat gerçekleştirdiği ülkeler sıralamasında ise Almanya ve Birleşik Krallık'ın ardından üçüncü sırada yer aldı. ABD'ye yapılan ihracatın Rusya Federasyonu, Irak, Fransa gibi klasik pazarları bile geride bıraktığına dikkat çeken Amerikan Türk İş Geliştirme Konseyi (ATBD Council) Onursal Başkanı Uğur Terzioğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 100 milyar dolar olarak belirlediği ABD ile Türkiye arasındaki dış ticaret hedefinin bu yıl revize edileceğine inandığını vurguladı.

Terzioğlu, "Bu yıl bu hedefi daha yukarılara taşıyacağımızı düşünüyoruz. Çünkü Amerika'da ürünlerimize olan talebi ve güveni artık daha net görmekteyiz. Çin ile ABD arasında yaşanan sorunlar Türkiye'nin lehine oldu. Çin'de yaşanan sorunlar Türk firmaların önüne çok büyük fırsatlar çıkarmakta. Sadece mal ticaretinde değil, müteahhitlik alanında da ABD'de çok büyük potansiyel var. Joe Biden'in Başkan seçilmesinden sonra ABD hükümeti alt yapı projelerine çok ciddi bütçeler ayırmış durumda. Bu da Türk inşaat firmaları için inanılmaz fırsatlar içermekte" dedi.

BUSİNESS NETWORK AĞI

ATBD Council olarak ABD'nin 7 eyaletinde temsilciliklerinin bulunduğunu hatırlatan Terzioğlu, bunun yanı sıra ABD'nin tüm eyaletlerini içine alacak bir "Business Network" ağı oluşturmakta olduklarını kaydetti. Bu proje sayesinde ABD'nin tüm kılcal damarlarına gireceklerini ifade eden Terzioğlu, "7 bölgedeki temsilcilerimiz vasıtasıyla Amerika'nın 50+1 eyaletine ulaşarak iki ülke arasındaki ticari ve sosyal faaliyetlerimizi yerine getirmek istiyoruz. ABD pazarına girmek isteyen firmalarımız bu pazardan çekinmesinler. Vizyonlarını geniş tutarak bu pazara girmeyi kendilerine bir hedef olarak koysunlar. Pazara girmeden önce bunun alt yapısını hazırlasınlar. Çünkü ABD pazarı sürdürülebilir bir ticaret anlayışına sahip" diye konuştu.

YENİ TEMSİLCİLİKLER AÇILACAK

Konsey olarak bu yıl gerçekleştirecekleri projelere de değinen Terzioğlu, bu yıl gerek yurtiçinde, gerekse yurtdışında yeni temsilcilikler açarak Türk firmaların ihracatlarını artırmalarına katkıda bulunmaya devam edeceklerini belirtti. Şu anda Türkiye'de Ankara, İzmir, Adana ve Diyarbakır'da temsilciliklerinin bulunduğunu kaydeden Terzioğlu, bu yıl bu ağa Samsun ve Kayseri'yi ekleyeceklerini söyledi. Yurtdışında ise ABD'nin yanı sıra Kanada, İngiltere, KKTC ve Irak'ta temsilciliklerinin olduğunu dile getiren Terzioğlu, bu yıl Birleşik Arap Emirlikleri, Katar ve Romanya'da temsilcilik açacaklarını vurguladı. Temsilcilik açarken bölgenin dinamiklerini dikkate aldıklarını söyleyen Terzioğlu, "Üreticilerimizin temsilciliklerimiz vasıtasıyla bir plan oluşturarak ABD pazarına açılmalarına yardımcı oluyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.