Şişecam’dan 28,4 milyar TL satış geliri

29.04.2023
Şişecam, yılın ilk çeyreğindeki net satışlarının 28,4 milyar TL (1,5 milyar dolar), toplam yatırımlarının 2,8 milyar TL (149 milyon dolar), ihracatının ise 275 milyon dolar olarak gerçekleştiğini duyurdu.

Şişecam 2023 yılı Ocak-Mart dönemine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre şirketin 2023 yılının ilk çeyreğinde konsolide net satışları 28,4 milyar TL (1,5 milyar dolar) seviyesine ulaşırken, Türkiye'den yapılan ihracat ile, Türkiye dışı üretimlerden yapılan satışların toplamını ifade eden uluslararası satışların konsolide satışlar içindeki payı ise yüzde 62 seviyesinde gerçekleşti. İlk çeyrekte 1,3 milyon ton cam üreten Şişecam, bu dönemde 1,1 milyon ton soda külü ve yaklaşık 908 Bin ton endüstriyel hammadde üretimi gerçekleştirdi. Şirketin, yılın ilk çeyreğindeki toplam yatırımları 2,8 milyar TL (149 milyon dolar), ihracatı ise 275 milyon dolar oldu.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Şişecam Genel Müdürü Görkem Elverici, global arenada süregelen ekonomik ve jeopolitik riskler devam ederken, cam ve kimyasallar sektörlerinin güçlü küresel oyuncusu olarak bu dönemde de akıllı teknolojiler ve yetkin insan kaynaklarından aldıkları güçle sürdürülebilir başarıyı yakaladıklarını belirtti.

Elverici, "Küresel ölçekte artan maliyetler ve hiperenflasyon ortamında, etkin maliyet yönetimi yaklaşımımız ve stok optimizasyonuna dayalı yönetim anlayışımızla belirsizliklerin gölgesinden ustalıkla çıktık. Ana faaliyet alanlarımızda dünyanın ilk üç oyuncusundan biri olma hedefiyle yolumuza devam ederken iş kollarımızın tedarik süreçlerinin önündeki engelleri kaldıracak isabetli yatırım kararları aldık. 88 yıllık geçmişimizden gelen üretim gücümüzü gelecek vizyonumuz ile harmanlayarak değer yaratan büyüme yolculuğumuza devam ettik." ifadelerini kullandı.

Şişecam'ın 2023 yılının ilk 3 ayında hayata geçirdiği önemli yatırımlara ve öne çıkan projelerine de değinen Görkem Elverici, şunları aktardı:

"Şişecam, her dönem olduğu gibi 2023 yılının ilk çeyreğinde de büyüme hamlelerini bütüncül bir kalkınma yaklaşımı ile sürdürdü. Bu çerçevede 2023 yılı mart ayında Tarsus ve Mersin'de iki stratejik madencilik yatırımı kararı aldık. Bunlardan ilki devam eden düz cam yatırımımızı gerçekleştireceğimiz Tarsus OSB'deki arazimiz içinde yeni bir kum hazırlama tesisi yatırımı, diğeri ise Mersin'de yer alan kalker ve dolomit işleme tesisimizin kapasite artışı.

Yine mart ayında, ABD'de doğal soda külü yatırımımızın lojistik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir yatırım daha açıkladık. Bu ülkedeki mevcut ortağımız Ciner Grubu ile birlikte Kaliforniya'da bir liman işletmesi yatırımı kararı aldık. Bu plan kapsamında Şişecam Chemicals USA, devam etmekte olan soda külü yatırımının potansiyel ihracatında kullanılacak lojistik altyapıyı kurmak üzere Stockton Liman İşletmesi Projesini yürütecek olan Denmar US LLC'nin yüzde 50'sine ortak oldu. Tedarik zincirlerinde yaşanan küresel aksamalar nedeniyle oluşabilecek riskleri yönetmek ve yatırımlarımızda sürdürülebilirliği garanti altına almak amacıyla attığımız bu adımlara önümüzdeki dönemde de devam edeceğiz."

Elverici, ikinci çeyreğin başında Şişecam'ın, Şişecam Çevre Sistemleri AŞ'nin tek pay sahibi olmasıyla ilgili bilgi vererek, "Ana faaliyet alanlarımızda dünyanın en büyük üç üreticisinden biri olma hedefiyle çalışmalarımızı sürdürürken nisan ayında, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'nın (EBRD) Şişecam Çevre Sistemleri AŞ'deki yüzde 10'luk hissesini satın alma opsiyonumuzu kullanarak şirketin tek pay sahibi olduk. Attığımız her adımda daha iyi bir gelecek vizyonuna hizmet etmeye ve yapacağımız yeni proje ve yatırımlarla geri dönüşüm sektörünü büyüterek gelişimini desteklemeye devam edeceğiz. Global bir şirket olarak sürdürülebirliği odağına alan önemli hedeflerimiz var." açıklamasında bulundu.

Sürdürülebilirliği iş modelinin temel unsuru olarak belirleyen Şişecam'ın yaşanabilir bir dünya vizyonuyla önemli adımlar atmayı sürdürdüğünü vurgulayan Elverici, "Şişecam, ilk çeyrekte sürdürülebilirlik hedeflerini destekleyecek bir karar aldı ve dünyanın en kapsamlı sürdürülebilirlik platformu olan Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi'nin (UN Global Compact) imzacısı oldu. Global Compact Sözleşmesi; insan hakları, çalışma koşulları, çevre ve yolsuzluk konularında belirlenen 10 ilkeden oluşuyor. Şişecam olarak, sürdürülebilirlik yaklaşımını, bir zorunluluk değil önemli bir sorumluluk olarak ele alıyor, platformun 10 ilkesini benimseyerek tüm strateji ve operasyonlarımızı bu evrensel ilkelere uyumlu hale getirmeyi amaçlıyoruz." bilgisini verdi.

Elverici, on binlerce can kaybına neden olarak Türkiye'yi yasa boğan deprem felaketiyle ilgili olarak da şunları kaydetti:

"Şubat ayında Türkiye'yi ve Suriye'yi kapsayan geniş bir alanı derinden sarsan yıkıcı depremler yaşadık. Bu depremlerde paydaşlarımızdan ve iş ortaklarımızdan kayıplarımız oldu. Felaketin ilk gününden itibaren harekete geçerek bölgedeki paydaşlarımıza ve vatandaşlarımıza sürekli destek sağladık. Deprem bölgesinde bulunan müşterilerimizin ödemelerini ertelerken, tedarikçilerimize erken ödeme yaptık. Zorlu bir dönemde ihtiyaç sahibi paydaşlarımıza ekosistem finansmanı ile destek olduk. Ayrıca bölgede uzun vadeli kalıcı çözümler üretebilmek adına çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu zor zamanları dayanışma ile aşacağımıza ve yaraları birlikte saracağımıza inanıyoruz. Bu vesileyle, yaşanan elim felakette sevdiklerini kaybedenlere en içten taziyelerimizi sunuyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.