Ev ve mutfak eşyası sektörünün Latin Amerika başarısı

12.10.2022
Türk mutfak eşyaları sektörünün Latin Amerika'daki pazar payının yaklaşık yüzde 100 büyüme kaydettiği bildirildi.

Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkanı Talha Özger, Türk mutfak eşyaları sektörü olarak Latin Amerika'daki pazara çok önem verdiklerini belirterek, "5 yıllık süre zarfında ev ve mutfak eşyaları sektörü Latin Amerika özelinde yaklaşık yüzde 100 büyüme göstermiş durumda." ifadesini kullandı.

Dernekten yapılan açıklamaya göre, EVSİD, Kolombiya'ya 40 firma ile çıkarma yaptı. Salgın öncesi aynı bölgede düzenlenen ikili iş görüşmeleri sayesinde önemli ihracat artışına imza atan EVSİD üyeleri, hedef pazar olarak belirledikleri Latin Amerika'daki ağırlıklarını artırmak için Kolombiya'yı merkez olarak belirleyerek Latin Amerika ülkelerindeki alıcılarla bir araya geldi.

Açıklamada görüşlerine yer verilen EVSİD Başkanı Talha Özger, bu yıl 5'incisi düzenlenen etkinliği Türkiye'den yaklaşık 40 üretici firma ve 60 satın almacının katılımıyla gerçekleştirdiklerini, 16 ülkeden de bölgenin en iyi satın almacılarının Bogota'ya geldiğini bildirdi.

Özger, "Türk mutfak eşyaları sektörü olarak Latin Amerika'daki pazara çok önem veriyoruz. 5 yıllık süre zarfında ev ve mutfak eşyaları sektörü Latin Amerika özelinde yaklaşık yüzde 100 büyüme göstermiş durumda. Türk mutfak eşyaları sektörü olarak, 2021'de dünyada yaklaşık yüzde 34'lük büyüme gösterdik." ifadelerini kullandı.

Latin Amerika'nın uzak bir pazar olduğunu, burada ticaret yapmanın ve ihracat yapmanın kolay olmadığını vurgulayan Özger, şunları kaydetti:

"Bu organizasyonlarla genel satın almacılarla 360 derece iletişim halindeyiz. Buraya geliyoruz, onları buraya davet ediyoruz. Üreticilerimiz; buradaki firmaların ofislerini ziyaret ediyor, yetmiyor İstanbul'da yapmış olduğumuz Invitation Only programına davet ediyoruz ve Türkiye'yi tanıtıyoruz. Yani bu ilişki yönetimi ile 'Made in Türkiye' algısını ev ve mutfak eşyaları sektörü olarak yukarı taşımayı hedefliyoruz. Buraya gelen üretici firmalarımıza ve üyelerimize program başlamadan sadece ürünlerimizi pazarlamaya gelmediğimizi, aynı zamanda ülkemizi tanıtmaya ve böyle bir sanayinin olduğunu, güçlü üreticilerinin olduğunu hissettirmek için burada bulunduğumuzu söylüyoruz."

"İHRACATTA 2022 SONU HEDEFİ 3,6-3,7 MİLYAR DOLAR"

Talha Özger, etkinliğe sadece İstanbul'dan değil, Konya, Kahramanmaraş ve Kayseri'den de katılımcılar olduğunu aktararak, "Ekvador, Venezuela ve Kolombiya'nın en büyük süpermarket zincirleri ile görüşmeleri sürüyor. Ortalama bir firmanın 30 görüşme yapmasıyla 40 firma 1.200 görüşme yapacak. Burada ilk sırada Çin, ikinci sırada ABD var. Burada farklı enstrümanlar kullanıp kalıcı hale gelmemiz lazım. Tasarımımızla, ticaret esnekliğimizle burada yer edinmeye çalışıyoruz. Bazı firmalarımız, bazı sektörlerimiz Çin'e göre daha çok rekabetçi olabiliyor. Plastik ürünlerde özellikle daha rekabetçi olabiliyoruz." ifadelerini kullandı.

Geçen yılı 3,4 milyar dolar ihracatla kapattıklarını bildiren Özger, "Son 9 ayda yüzde 0,2'lik büyüme gösterdik. Savaşın etkisiyle beraber ihracatta biraz düşüş yaşandı. Şu anda pazarın biraz daha arttığını söyleyebiliriz. 2022 yıl sonu hedefini 3,6-3,7 milyar dolar seviyesinde kapatırız diye öngörüyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

Özger, dünyada mutfak eşyaları sektörü olarak 5'inci, net ihracat bakımından Çin'den sonra ikinci sırada bulunduklarını belirterek, ithalatta cari fazla veren ender sektörlerden bir tanesi olduklarını kaydetti.

"HERKES TÜRKİYE'YE GİTMEK İSTİYOR"

Türkiye'nin Bogota Büyükelçisi Beste Pehlivan Sun da iki ülke arasındaki ticaret hacminin 2 milyar dolar seviyesinde olduğunu aktararak, "Şu anda ticaret biraz aleyhimize. Bunun da temel sebebi Kolombiya'dan aldığımız en büyük kalem kömür. O yüzden Kolombiya artıda, biz eksideyiz. Hep birlikte bunu lehimize çevirmek istiyoruz. Aslında en büyük avantajımız Kolombiya'daki algımızın çok olumlu olması. Türkiye'ye bakış pozitif." ifadelerini kullandı.

Türk dizilerinin etkisine işaret eden Sun, "Kolombiya kanallarında ya da Netflix gibi platformlarda Türk dizileri izleniyor. Özellikle İstanbul'u gösteren sahnelerin ilgi çektiğini biliyorum. Dolayısıyla herkes Türkiye'ye gitmek istiyor. Özellikle İstanbul, Kapadokya, Antep gibi şehirlere gitmek istiyorlar." değerlendirmesinde bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.