Kütükçü: OSB'lerimiz Türkiye'nin taşıyıcı kolonu oldu

05.08.2022
Organize sanayi bölgelerimiz ise; sanayi üretiminden istihdama, ihracata kadar neredeyse her alanda Türkiye’nin taşıyıcı kolonu oldu

Bu sene 20'ncisi gerçekleştirilen Organize Sanayi Bölgeleri Üst Kuruluşları (OSBÜK) Olağan Genel Kurulu, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) binasında düzenlendi.

Programa, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede'nin yanı sıra TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, OSBÜK Genel Başkanı Memiş Kütükçü ve Türkiye'nin 81 ilinden gelen çok sayıda delege katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başlayan programın devamında divan üyeleri seçimi gerçekleştirildi. Programın açılış konuşmasını yapan Sanayi ve Teknoloji Bakan yardımcısı Hasan Büyükdede, "Bakanlığımız 2022 yılı Yatırım Programında ise 34 Yeni OSB projesi ile birlikte devam eden 129 adet OSB projesi bulunmakta olup ve bu projeler için bugüne kadar 2022 yılı fiyatları ile yaklaşık 2.7 Milyar TL harcama yapılmıştır. Bakanlığımızca OSB uygulamalarına yönelik istikrarlı devlet desteğinin sağlanmasına devam edilecektir. Faal Organize Sanayi Bölgelerimizde doluluk oranımız yaklaşık yüzde 83 seviyesinde olup bu OSB'lerde üzerinde tesis bulunan 56 bini aşkın parselde yaklaşık 2 milyon 280 bin kişiye iş imkanı sağlanmıştır. OSB'lerdeki boş parsellerin tahsisinin yapılarak inşaatlarının tamamlanmasıyla birlikte bu sayının 3 milyon kişiye istihdam sağlayacağımızı hedefliyoruz" diye konuştu.
"TÜRKİYE, TÜM ZORLUKLARA RAĞMEN, SON DÖNEMDE DİĞER ÜLKELERE GÖRE ÇOK DAHA HIZLI BÜYÜDÜ"

Türkiye ekonomisinin yaşanan tük zorluklara rağmen son dönemde diğer ülkelere göre çok daha hızlı büyüdüğünü ifade eden TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, "İhracat, sanayi üretimi ve istihdamda, salgın öncesi seviyelerin üzerine çıktı. Diğer yandan, yurtiçinde enflasyon ve üretim maliyetlerindeki artışların yanı sıra, tüm dünyada yükselen hammadde ve enerji fiyatlarıyla da karşı karşıya kaldık. Rusya-Ukrayna savaşı, Çin-Tayvan gerilimi, enerji ve gıda arzındaki sıkıntılar, Covid-19'un yeniden yayılmaya başlaması ve dünya genelinde faizlerin artmaya başlaması, küresel büyümeyi aşağı yönlü etkiliyor. Dolayısıyla, karşımıza çıkan bu zorlu dönemde; firmalarımızın uygun koşullarla finansmana erişiminin sağlanması, ülkemiz ekonomisi için çok kritik önemdedir. Son dönemde, finansmana ulaşımdaki zorlukların, kredi faizlerindeki yükselişin ve kredi limitlerinin yetersizliğini, devamlı her fırsatta vurguluyoruz. Yatırımlar için gerekli olan uzun vadeli ve sabit faizli kredi bulmanın da giderek çok daha güç hale geldiğini görüyoruz" ifadelerine yer verdi.
"SON 2 YILDA İHRACATIMIZI YÜZDE 25 ARTIRARAK, 225 MİLYAR DOLARI AŞTIK"

OSBÜK Başkanı Memiş Kütükçü ise, Türkiye'nin İtalya ve Çin arasındaki en güçlü sanayi ülkesi olduğunu belirterek, "Türkiye, küresel pazarlardaki hakimiyetini bu dönemde daha da perçinledi. Son 2 yılda ihracatımızı yüzde 25 artırarak 225 milyar doları aştık. Organize sanayi bölgelerimiz ise; sanayi üretiminden istihdama, ihracata kadar neredeyse her alanda Türkiye'nin taşıyıcı kolonu oldu. Organize sanayi bölgeleri olarak; pandeminin ve maliyet artışlarının etkisini olanca ağırlığı ile devam ettirdiği 2021 yılını yüzde 12,7 üretim artışı ile tamamladık. 2022 yılının ilk 6 ayında ise yüzde 1'in üzerinde üretim artışı ile yolumuza devam ediyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.