Mutfak mobilyasına yurt dışından sipariş yağıyor

13.12.2021

İhracatta her ay rekor üstüne rekor kıran Türkiye, mutfak mobilyasında da dünyanın odağında yer almaya başladı. Pandemi nedeniyle ertelenen siparişlerin bu yıl devreye girdiğini belirten Lineadecor Genel Müdürü Zeynep Ecemiş, son dönemde Orta ve Yakın Doğu'dan, Avrupa ve Amerika'ya kadar dünyanın pek çok ülkesinden Türkiye'ye sipariş geldiğini vurguladı. Ecemiş, "Siparişlerde yüzde 50'yi bulan artışlar var. Ancak sektör hammadde sorunu yaşıyor" dedi.

Ertelenen taleplerin tekrar harekete geçmesiyle birlikte mutfak mobilyası pazarının hızlı bir şekilde büyüdüğünü söyleyen Ecemiş, gerek yurtiçinden, gerekse yurtdışından özellikle markalı ürünlere yoğun bir talebin olduğunu ifade etti. Ecemiş, "Pandemi sonrası mutfaklar sadece yemek hazırlanan bir alan olmaktan çıkıp, pek çok işlevi barındıran yaşam alanları haline geldi. Bu da talebi her geçen gün artırıyor. Tüketicilerin tercihlerinde de değişiklik gözlemliyoruz. Tüketiciler artık her üründe olduğu gibi mutfak mobilyasında da hijyen çözümlerine ekstra duyarlılık gösteriyorlar. Örneğin kapak yüzeylerinde ultra mat, parmak izi bırakmayan ve çizilmeye dayanıklı modellere her zamankinden fazla ilgi var" dedi.

"DÜNYANIN ÖNEMLİ ÜRETİCİSİYİZ"

Türkiye'nin mutfak mobilyasında dünyanın önde gelen üreticilerinden biri olduğunu belirten Ecemiş, bunda teknolojiye ve tasarıma yapılan yatırımların da önemli payının olduğunu dile getirdi. Ecemiş, "Firma olarak her geçen gün artan dijital yatırımlarımızla teknolojiye verdiğimiz önemi gösteriyoruz. Kaliteli ve şık tasarımlarımız sayesinde ürünlerimiz ilgi odağı oldu. 100'ü aşkın renk seçeneği, 900'ü aşkın aksesuar alternatifi, 550'yi aşkın kapak formu ve 3500'ü aşkın farklı modül kombinasyonuna sahip ürün gamımıza eklenen yeni modellerimizle dünya tasarım trendlerini mutfaklara taşımaya devam ediyoruz. Gebze'de kurulu fabrikamızda yılda 25 bin adet mutfak mobilyası üretiyoruz. Yurt içinde 66, yurt dışında ise 6 ülkede 23 satış noktamız bulunuyor. Yurt dışında ABD, Irak, Kıbrıs, Azerbaycan, Pakistan ve Burkina Faso'da hizmet veriyoruz" diye konuştu.

HAMMADDE SORUNU VAR

Sektörün yaşadığı sorunlara da değinen Ecemiş, bu sıralar özellikle hammadde konusunda sıkıntı yaşandığını söyledi. Ecemiş, şöyle devam etti:

"Konteyner bulunamaması ve hammadde fiyatlarındaki fahiş artış mutfak mobilyası ihracatı adına en büyük sorunlardan birini oluşturuyor. Pandemi yurt içinde ve dışında tedarik zinciri bozulmalarına, yerli ve yabancı üreticilerin imalatlarının gecikmesine yol açtı. İmalatların zamanında yapılamaması ve buna ek olarak hammaddenin dünyadaki yetersizliği çok fazla fiyat artışını beraberinde getirdi. Özellikle metal, alüminyum, ahşap, petrol türevleri bu durumdan fazlaca etkilendi. Bu durum önümüzdeki iki yıl boyunca ürün temininde daha fazla sorun yaşanacağını ve fiyatların daha da artacağını göstermekte. Sektördeki bir başka önemli sorun da haksız rekabet. Kaçak işçi çalıştıran, KDV ödemeyen işletmelerin neden oldukları haksız rekabet ihracatın ve istihdamın büyümesine de engel oluyor. Haksız rekabete neden olan işletmeler daha sıkı denetlenmeli ve uygulanan yaptırımlar bu kişiler için caydırıcı nitelikte olmalı."

MARKALI ÜRÜNLER TERCİH EDİLMELİ

Mutfak, nem ve ısı değişikliği sebebiyle mobilya açısından bakıldığında aslında yıpratıcı bir ortamdır. Kalite, alırken kısmen gözle görülüp, hissedilse bile asıl kullanım sırasında ortaya çıkar. Bu nedenle mutfak mobilyası satın alınan firmanın profesyonelliğinden ve satış sonrası hizmetlerinden emin olunması gerekir. Uzun yıllar, herhangi bir problemle karşılaşmadan kullanabilmek için malzeme ve üretim kalitesi çok önemli. Çünkü üretimde kullanılan teknoloji mutfağın ömrünü belirler. Satın alınan ürün için satış sonrası hizmet imkânı ve kalite güvencesi sağlarken olası riskleri de azaltır. Kullanıcının ihtiyaçlarına göre projelendirilen ve farklı aşamalarda hizmet bekleyen bir süreç olduğu için marka güvencesi işleri kolaylaştıran bir unsur olur.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.