Türkiye, yatak sektöründe dünyada 14. sırada

28.09.2021

Uluslararası Yatak Endüstrisi Derneği (IBIA) Başkanı Osman Güler, Türkiye'nin yatak sektöründe 408 milyon dolarlık hacimle dünyada 14'üncü sırada yer aldığını bildirdi.

IBIA, BİFAŞ Birleşik Fuar Yapım AŞ yetkilileri ve sanayicilerin katılımıyla Kayseri Sanayi Odasında istişare toplantısı düzenlendi.

Güler, burada yaptığı konuşmada, dünya yatak sektörünün büyük bir hacme sahip olduğunu söyledi.

Sektörün geçen yıl 31 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını belirten Güler, bu alanda 9,3 milyar dolarla Çin'in birinci, 7,7 milyar dolarla ABD'nin ikinci, 1 milyar dolarla Hindistan'ın üçüncü sırada bulunduğunu, Türkiye'nin ise 408 milyon dolarla 14'üncü sırada yer aldığını ifade etti.

IBIA'nın 80 üye firması bulunduğunu ve 18 bin kişiye istihdam sağladıklarını dile getiren Güler, "Türkiye, 255 milyon dolar ihracatla dünyada 5'inci sırada." dedi.

Güler, makine, yay, sünger ve keçe gibi 10 farklı alanda çalışma yürütüldüğüne dikkati çekti.

İstanbul'da gelecek yıl uluslararası boyutta düzenlenecek Yatak Yan Sanayi ve Teknolojileri Fuarı'nın sektöre önemli katkı sağlayacağını belirten Güler, fuara yüzlerce firmanın katılacağını, hedeflerinin dünyadaki yatak firmalarıyla rekabet etme güçlerini artırmak olduğunu ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.