Sampa, sanayinin devler liginde

28.05.2021

Sampa, İstanbul Sanayii Odası tarafından açıklanan ISO 500 2020 listesine göre, Türkiye'nin en büyük 329. sanayii şirketi oldu.
İSO'nun 2020 yılına ilişkin hazırladığı Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu araştırmasına göre, 879.452.456 liralık üretimden satış (net) gerçekleştirdi.

Türkiye'nin global ölçekte faaliyet gösteren, dünyanın en büyük yedek parça markalarından SAMPA, üretime ve katma değerli ihracat olan inancı ile hızlı ve istikrarlı büyümesine devam ediyor.

2022 yılında bünyesinde bulunan 12 entegre tesise ek olarak kapasitesini %40 arttırmayı hedefleyen Sampa, yapacağı 30 milyon dolarlık yatırımla yedek parçada üretim üssü olmayı planlıyor.

AVRUPA'DA LİDERLİK YOLUNDA

Sampa Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Tarık Altuncu, "Firma olarak 2024 yılında 500 milyon dolar ihracat hedefi belirledik. Tam bağımsızlık yolunda yeni milli mücadelemizin katma değerli üretim ve ihracat olduğuna inanıyoruz. Tüm strateji ve planlarımızı bu doğrultuda gerçekleştiriyoruz" diye konuştu.

160'tan fazla ülkeye ihracat gerçekleştirerek gelirlerinin yüzde 93'ünü ihracata dayandıran Sampa, yurtdışında gerçekleştirdiği altyapı ve depo yatırımları ile 2021 yılını 170 milyon dolarlık ihracat ile kapatmayı hedefliyor. Ar-Ge yatırımları, katma değeri yüksek ürün üretim stratejisi, 12 farklı ülkede bulunan üç binden fazla çalışan, ofis ve iştiraki ile 2024 yılında 500 milyon dolar ihracat hedefliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.