Kimyada yeni rekor

06.05.2021
İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) verilerine göre, kimya sektörü ihracatı bu yıl Nisan ayında yaklaşık yüzde 70 artışla 2,16 milyar dolar oldu.

Kimya sektörü nisan ayında gerçekleştirdiği ihracat ile aylık bazda yeni bir rekora imza attı. Sektörün ilk dört aylık ihracatı ise yüzde 25 artışla 7,47 milyar dolara ulaştı.

Kimya sektörünün Nisan ayı ihracat rakamlarını değerlendiren İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister, "

EN FAZLA İHRACAT YAPILAN ÜLKE HOLLANDA OLDU

Hollanda, nisan ayında en çok ihracat yapılan ülke oldu. Nisan ayında Hollanda'yı takip eden ilk onda yer alan diğer ülkeler ise Almanya, İtalya, Irak, Belçika, ABD, İngiltere, Lübnan, Yunanistan ve İspanya oldu. Nisan ayında ilk 10 ülke arasında en çok artış yüzde 958,45 ile Lübnan'da oldu.

Hollanda'ya yapılan kimya ihracatı 2021 yılı nisan ayında 130 milyon 923 bin dolar olarak gerçekleşti. Geçen yıl aynı döneme kıyasla yüzde 122,15 arttı. Nisan ayında Hollanda'ya en çok "mineral yakıtlar, mineral yağlar ve ürünler", "plastikler ve mamulleri", "anorganik kimyasallar" ve "uçucu yağlar, kozmetikler ve sabun" ihraç edildi.

2021 yılı Ocak-Nisan döneminde en çok kimya ihracatı yapılan ülkeler ise sırasıyla Almanya, İtalya, Irak, ABD, Hollanda, Belçika, Yunanistan, İspanya, İngiltere ve Lübnan olarak ilk onda yer aldı.

EN ÇOK PLASTİK VE MAMULLERİ İHRACATI GERÇEKLEŞTİ

Nisan ayında kimyevi maddeler ve mamulleri ürün gruplarında plastikler ve mamulleri ihracatı, 768 milyon 439 bin dolarla kimya ihracatında ilk sırada yer aldı. İkinci sırada 467 milyon 830 bin dolarlık ihracatla mineral yakıtlar, mineral yağlar ve ürünler yer alırken, anorganik kimyasallar ihracatı 174 milyon 500 bin dolarla üçüncü sırada yer aldı. 'Anorganik kimyasallar'ı takiben ilk onda yer alan diğer sektörler ise; 'kauçuk, kauçuk eşya', 'eczacılık ürünleri', 'uçucu yağlar, kozmetikler ve sabun', 'boya, vernik, mürekkep ve müstahzarları', 'muhtelif kimyasal maddeler', 'organik kimyasallar' ve 'yıkama müstahzarları' oldu.

Nisan ayında alt sektörlerde en çok ihracat artışı yüzde 169,99 ile organik kimyasallar, yüzde 157,35 ile mineral yakıtlar, mineral yağlar ve ürünler ile yüzde 141,70 ile kauçuk, kauçuk eşya sektöründe gerçekleşti.

Kimyevi maddeler ve mamulleri sektöründe yer alan dezenfektan, kolonya, ilaç, sabun ve tanı kitleri olmak üzere Covid-19 ürünleri ihracatı Nisan ayında geçen sene aynı aya kıyasla yüzde 68,72 azalarak 32,7 milyon dolar olarak gerçekleşti.

Bu yıl Nisan ayında ihracatı yapılan Covid-19 ürünlerinde, tanı kitleri ihracatı yüzde 0,76 azalışla 17 milyon 874 bin dolar ile ilk sırada yer alırken, dezenfektan ihracatı yüzde 89,19 azalışla 7 milyon 815 bin dolar ile ikinci, sabun ihracatı yüzde 56,93 azalışla 3 milyon 839 bin dolar ile üçüncü, ilaç ihracatı yüzde 80,20 artışla 1 milyon 931 bin dolar ile dördüncü ve kolonya ihracatı yüzde 70,47 azalışla 1 milyon 301 bin dolar ile beşinci sırada yer aldı.

54 MİLYON TANI KİTİ İHRACATI

Nisan ayında tanı kitleri ihracatında ilk üçte yer alan ülkeler Almanya, Libya ve Sırbistan olurken, dezenfektan ihracatında Libya, Hollanda ve ABD, sabun ihracatında Irak, İsrail ve Libya, ilaç ihracatında Almanya, ABD ve Bulgaristan, kolonya ihracatında ise Almanya, Hollanda ve Hong Kong ilk üçte yer aldı.

Bu yıl Ocak-Nisan döneminde ise kimyevi maddeler ve mamulleri sektöründe Covid-19 ürünleri ihracatı yüzde 31,94 azalarak 106 milyon 825 bin dolar olarak gerçekleşti. İlk dört aylık dönemde 54 milyon dolar ile en fazla tanı kitleri ihracatı yapıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.