Aksa Akrilik'ten, 439 milyon TL net kar

17.02.2021

Aksa Akrilik, bir önceki yıla kıyasla yüzde 58 net kâr artışına ulaştı. Yönetim Kurulu hisse başına 87 kuruş kâr payı dağıtımı teklif edeceğini duyurdu.

Açıklanan sonuçlara göre, 2020'nin son çeyreğinde 257 milyon TL ve yıl toplamında 439 milyon TL net kara ulaşan Aksa Akrilik, 2019 yılına kıyasla kârlılığını yüzde 58 artırmış oldu.

Öte yandan kâr payı dağıtım teklifini açıklayan şirket, yıllık olağan genel kurulunda sunulmak üzere hisse başına 87 kuruş; toplamdaysa 282 milyon TL kâr payı ödemeyi planlıyor.

2020'DE 408 MİLYON TL YATIRIM YAPTI

Konuyla ilgili görüşlerini paylaşan Aksa Akrilik Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Cengiz Taş, pandemi etkisinde geçen 2020'nin zorlu koşullarına rağmen yılı oldukça başarılı bir şekilde tamamladıklarını belirtti. Kârlılıktaki yükselişi yorumlayan Taş, şunları söyledi; "Salgının yol açtığı belirsizlik ortamında finansal sürdürülebilirliği korumayı başardık. 2020'de 2. çeyrek hariç yılın tamamında tam kapasite üretim yapmayı başardık. Diğer taraftan, yıl boyunca gerçekleştirdiğimiz 408 milyon TL tutarındaki yatırımımız sayesinde Türkiye ekonomisine ihracat ve istihdam alanlarında stratejik katkı sunduk. Dünya akrilik elyaf üretiminin beşte birini tek başımıza gerçekleştiriyoruz. Böylesi zorlu geçen bir yıla rağmen, son yıllarda olduğu gibi hissedarlarımıza yine nakit temettü vermekten mutluluk duyuyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.