ABD imalat sanayi PMI 6 yılın en yüksek seviyesinde

04.01.2021

ABD'de imalat sanayi Satınalma Yöneticileri Endeksi (PMI), geçen ay 57,1 seviyesine çıkarak Eylül 2014'ten bu yana kaydedilen en yüksek seviyeye ulaştı.

Uluslararası finansal araştırma kuruluşu IHS Markit, ABD'nin Aralık 2020 dönemine ilişkin imalat sanayi PMI nihai verilerini açıkladı.

Buna göre, geçen aya ait imalat sanayi PMI verisi 56,5'ten 57,1'e revize edildi. Söz konusu değerle PMI verisi, Eylül 2014'ten bu yana kaydedilen en yüksek seviyeye ulaştı ve imalat faaliyetlerinde güçlü bir büyüme yaşandığına işaret etti.

İmalat sanayi PMI verisi, Kasım 2020'de ise 56,7 değerinde gerçekleşmişti.

Açıklamada görüşlerine yer verilen IHS Markit Başekonomisti Chris Williamson, artan yeni tip koronavirüs (Kovid-19) vakaları ve kısıtlamaların sektördeki büyümeyi yavaşlatmasına rağmen üreticilerin 2020 yılını güçlü bir şekilde tamamladığını aktardı.

Williamson, Kovid-19 vakalarındaki artış ve tüketici harcamalarındaki azalmayla tüketim malı üreticilerinin siparişlerinde zayıflama olduğuna işaret ederek, makina ve ekipman üreticilerinin güçlü bir taleple karşı karşıya olduğunu vurguladı.

Bu yıl için görünümün olumlu olmaya devam ettiğini aktaran Williamson, aşı uygulamalarının 2021'de toparlanmaya yardımcı olmasının beklendiğini kaydetti.

PMI verisinin 50'nin üzerinde değer alması genişlemeye, 50'nin altında değer alması ise daralmaya işaret ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.