Globale kanat çırpıyor

11.09.2023
Farklı alanlardaki eğitimleriyle kurumlara ve profesyonellere gelişim olacağı sunan Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi (EDU), yurt dışına açılmaya hazırlanıyor. İlk hedefte Orta doğu gibi yakın coğrafyalar var.

Belce Örü / INBUSINESS

Meslek tanımlarının değiştiği, beceri ve yetkinliklerin spesifikleşmesinin beklendiği günümüzde üniversiteler artık sadece eğitim veren kurumlar değil. Aynı zamanda insan kaynağının gücünü belirleyen ve iş dünyasına yön veren yapılar niteliğinde. İş yaşamındaki birikim ile akademik bilgi arasında köprü kurma misyonuyla Sabancı Üniversitesi bünyesinde Temmuz 2002'de kurulan EDU da bu merkezlerden biri.

Şirketlere özel programlar ve bireysel katılıma açık eğitimler adıyla iki ayrı kategoride içerikler oluşturan EDU'nun İstanbul Politikalar Merkezi Direktörü, Sabancı Üniversitesi Kurumsallaşma ve Toplumsal Katkı Süreçlerinden Sorumlu Rektör Yardımcısı Fuat Keyman, eğitmen kadrolarına dikkat çekiyor. Keyman, "Alanında en başarılı akademisyenler, yurt dışından iş birlikleri, özel tasarlanan programlar ve uzman katkılarıyla EDU, dünya klasmanında gelişim yolculuğuna rehberlik ediyor" diyor.

EDU kurumsalların yanı sıra bireysel katılıma açık programlar da düzenliyor. Sistemde; kendini geliştirmek, farklı konularda kariyer fırsatları elde etmek isteyen profesyonellere yönelik hazırlanmış eğitimler de mevcut. Liderlikten pazarlamaya, satıştan veri analitiğine uzanan geniş bir portföyde dersler içeren bu eğitim programları kısa süreli ve sertifika programları olmak üzere ikiye ayrılıyor. Bireysel eğitimlere kurumlar da katılımcı yollayabiliyor.

Sınırlar kalkıyor

Merkez gözünü yurt dışına da çevirmiş durumda. Fuat Keyman, "Sabancı Üniversitesi'nin dijitalleşme ve globalleşmeye dönük hedefleri ve yatırımları doğrultusunda EDU'nun öncelikli olarak Orta Doğu gibi yakın coğraf- yalara açılmasını planlıyoruz" diyor.

EDU; Harvard, Insead, London School of Economics, IMD, Columbia gibi dünyanın önde gelen itibarlı üniversitelerinin yer aldığı Üniversite Tabanlı Yönetici Eğitimleri Konsorsiyumu olan UNICON'a Türkiye'den tam üyeliği kabul edilen ilk ve tek kurum. Bu sayede tüm dünyadaki okullarla yönetici geliştirme programları konusunda geniş bir bilgi ve deneyim alışverişi sağlıyor. Halihazırda başta Azerbaycan olmak üzere genel katılıma açık eğitimlerine yurt dışından katılımcı alan EDU, değer yaratan programlarını online platformlar aracılığı ile de sınırlar ötesine taşıyor. Keyman, ayrıca Avrupa ve Amerika'daki saygın üniversitelerle ortak programlar geliştirerek yurt içi ve yurt dışı kurumlara katkı sağlamayı hedeflediklerini belirtiyor.

EDU ile ilgili veriler de çarpıcı... 2023 itibarıyla, 321 kuruma çözüm sunuldu. 15 binden fazla günde, 263 binden fazla katılımcıya eğitim verildi. Fuat Keyman, EDU'nun başarısını şu sözlerle anlatıyor: "Esaslı bir insan kaynağına sahip olmak, verimli ve teknolojik gelişmelerle uyumlu bir altyapı sağlamak, dünyayı ve Türkiye'yi iyi okumak...

Hyflex teknolojisi ile desteklenen eğitim

Sabancı Üniversitesi pandemi sırasında değişen eğitim alt yapısı ile ihtiyaçlara yönelik olarak hızla harekete geçerek, Altunizade Dijital Kampüs'ü hayata geçirdi. Hibrit eğitime uygun, en yüksek teknolojiler ile donatılmış bu kampüs, katılımcılara esnek çevrimiçi imkanlar sunuyor. Yeni nesil sınıf teknolojileri ile desteklenen HyFlex (hybrid & flexible) eğitim sayesinde, katılımcılar sınıfta işlenen derslere dilerlerse çevrimiçi olarak dünyanın her yerinden dahil olma imkanına sahip oluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.