Yılın ilk yarısı çalışanları yordu

19.07.2023
Yeni nesil çalışan esenliği platformu Wellbees verileri, çalışanların bu yılın ilk yarısında önce deprem felaketi ardından da yaşanan iki önemli seçimden büyük ölçüde etkilendiğini ortaya koydu.

2023 yılının ilk yarısı çalışanları yordu

Çalışanların mesleki ve kişisel hayatlarında kendilerini daha iyi hissetmelerine katkı sunan yeni nesil çalışan esenliği platformu Wellbees, 2023 yılının ilk altı ayının esenlik haritasını çıkardı.

Wellbees'in verilerine göre yıla kişisel gelişim, alışkanlıklar gibi konulara odaklanarak başlayan çalışanlar, önce deprem felaketi ardından da yaşanan iki önemli seçimden büyük ölçüde etkilendi. On binlerce çalışanın kullandığı platformun verilerine göre Ocak ayında 5 üzerinden 4,22 olan çalışan modu yaşanan gelişmelerle büyük oranda düşüş yaşadı ve yazın gelişiyle birlikte yükselmesine rağmen hala 4,19 seviyesinde.

Dünya genelinde ve Türkiye'de yılın ilk altı ayında yaşanan gelişmeler çalışanların ruh haline de yansıdı. Yeni nesil çalışan esenliği platformu Wellbees, platformu kullanan çalışanların uyku kaliteleri, günlük modları, katıldıkları etkinlikler ve uzmanlara yönelik taleplerinden 2023 yılının ilk altı ayının esenlik haritasını çıkardı.

İlk değişim deprem felaketiyle geldi

2023 yılına gelişim, güçlü beden-zihin bağlantısı ve istenmeyen alışkanlıklara veda gibi konulara odaklanarak yüksek bir motivasyonla başlayan çalışanların ruh hali, Türkiye'yi derinden sarsan Kahramanmaraş merkezli deprem felaketiyle birlikte hızla değişti. Çalışanların ilk ay ilgilendiği konuların yerini zor zamanlarda birliktelik, duygusal destek, korku, travma ve stres egzersizleri aldı.

Seçim geceleri uykusuz bıraktı

Çalışanların depremle birlikte uyku durumunu en çok etkileyen konu ise seçim gündemi oldu. İki turlu seçimde en çok kadınların ve 30 yaş altı çalışanların uyku düzeni değişti. Öyle ki 30 yaş altı çalışanların uyku kalitesi seçim günlerinde ortalama yüzde 16 düştü. Bu süreçte uyku kalitesi en az etkilenen grubun ise 45 yaş ve üzeri çalışanlar olduğu belirlendi.

Yazın gelişiyle diyetisyen ve spor talebi arttı

Yılın ilk yarısında çalışanların duygu durumunun değiştiği diğer dönemler ise Ramazan ayı ve yaz aylarının gelmesi oldu. Buna göre Ramazan ayının etkisiyle Nisan ayında beslenme, kilo kontrolü, yürüyüş ve uykusuzluk ön plana çıktı, hareketlilik azaldı. Erkek çalışanlarda Ramazan etkisinin daha net görüldüğü, özellikle uyku kalitelerinin düştüğü saptandı. Yazın gelişiyle birlikte ise beklenen hareket artışı yakalanırken, egzersiz ve antrenman içeriklerine yönelik talep de arttı. Yine Ramazan ayının ardından diyetisyen ve spor eğitmenlerinden alınan destekler artışa geçerken, psikolog talebinin azaldığı görüldü.

"Çalışanlar ruh hallerini düşünen şirketlerde çalışmak istiyor"

Çalışanların esenlik haritasını değerlendiren Wellbees CEO'su Melis Abacıoğlu, "Pek çok kişi yeni yıla yeni umutlar ile başlar. Bu durumu uygulamamızı kullanan on binlerce çalışanda da gördük. Yeni kararlar alındı, kötü alışkanlıklara veda edilmeye başlandı. Ancak deprem felaketiyle birlikte bu durum yerini kaygı ve strese bıraktı. Depremi takip eden aylarda çalışanların modu yavaş yavaş yükselişe geçse de dünya ve ülkemizin hareketli gündemi dolayısıyla henüz Ocak ayı seviyesine ulaşmadı. Ocak ayında 5 üzerinden 4,22 olan çalışan modu şu anda 4,19 seviyesinde" dedi.

Bu süreçte şirketlerin sorumluluğunun daha da arttığına dikkat çeken Abacıoğlu şöyle devam etti;

"Çünkü çalışanlar, ruh hallerini düşünen, bu konuya yönelik çözümler üreten, kendilerini değerli hissedecekleri şirketlerde çalışmak, böyle ekiplerin parçası olmak istiyor. Esenliğin düzenli ölçümü ile özellikle çoklu krizlerin yaşandığı günümüz dünyasında çalışanların duygu durumlarının fotoğrafını daha net çekmek, bunu anlamlandırmak ve bu doğrultuda kararlar almak mümkün."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.