EMRE ALAMAN: ÇÖZÜM BİRLİKTE ÇALIŞMAKTA

27.12.2022
IDC Worldwide, ABD ve Almanya verilerine dayanarak ‘işin geleceği’ teknolojilerine yapılan yatırımın 2021’de 656 milyar dolara ulaştığını açıkladı. Türkiye’de ise şirketlerin salgın sonrası öncelik vereceği konular arasında yüzde 75 ile ilk sırada dijital dönüşüm yer alıyor.

Emre Alaman HP Türkiye Genel Müdürü

İklim eylemi, insan hakları ve dijital eşitliğe odaklanan iddialı hedeflerle 2021'de sektörümüzdeki en kapsamlı çevresel ve sosyal etki gündemlerinden birini duyurduk ve bu hedeflere ulaşmak için kararlı adımlar atıyoruz. Önümüzde duran devasa küresel zorlukları tek bir şirket, sektör ve hatta ülke bile çözemezken, birlikte çalışarak daha iyi bir gelecek yaratabileceğimizi biliyoruz.

UZAKTAN ÇALIŞMA ÖNCELİKLİ

Uzaktan çalışma deneyiminin iyileştirilmesi yüzde 60 ile şirketlerin öncelik vereceği ikinci konu olarak öne çıkıyor. Salgın herkese uzaktan çalışmanın hem verimli, hem de düşük maliyetli olabileceğini gösterdi.

İş süreçlerinin dijitalleşmesiyle zaman ve mekandan bağımsız bir şekilde çalışılmasına olanak tanıyan bu uygulama, şirketlerin politikalarında kalıcı olarak yer bulacağa benziyor. Çalışanlar açısından da her gün işe gitmek zorunda olmamak ve daha esnek saatler seçebilmek uzaktan çalışmayı cazip kılıyor. Birçok insan, sürekli olmasa da haftanın bazı günlerinde evden çalışmaya gerçekten değer veriyor.

PERSONELLER İYİ DONATILMALI

Yaşanan bu değişimle beraber, yöneticilerin, ofise geri dönüşü zorlamak yerine, nerede olurlarsa olsunlar en iyi şekilde performans göstermeleri için personeli daha iyi donatması ve güçlendirmesi gerekiyor. İyi haber şu ki, birçok kurum, bu çalışma tarzının faydalı olduğu beklentisiyle hibrit çalışma modellerini benimseyerek bunu zaten yaptı. IDC Worldwide, ABD ve Almanya verilerine dayanarak 'işin geleceği' teknolojilerine yapılan yatırımın 2021'de 656 milyar dolara ulaştığını, toplantı ve iş birliği çözümlerine yapılan yatırımın bu yıl BT departmanlarının yüzde 67'si için 'en önemli öncelik' olduğunu belirtiyor. Türkiye'de ise şirketlerin salgın sonrası öncelik vereceği konular arasında yüzde 75 ile ilk sırada dijital dönüşümü yaygınlaştırmak yer alıyor. Şirketler teknolojik ve dijital kabiliyetlerini daha iyi analiz edip iş modellerini stratejik olarak ele alarak dönüştürmeyi düşünüyor.

150 MİLYON KİŞİYE STEM EĞITIMI

HP Maker Bus ile bugüne kadar üç binden fazla çocuğa STEM eğitimi verildi. Dijital Maker Platformu kurcala.co'yu kurduk. Bu sayede öğrenciler, öğretmenler ve ebeveynler güvenilir ve kaliteli online STEM uygulamalarına ulaşabildi. 2030'a kadar tüm dünyada 150 milyon kişinin daha iyi eğitim imkanlarına kavuşması için teknolojimizi kullanmaya ve geliştirmeye, böylece dijital uçurumu azaltmaya devam edeceğiz.

EVDEN ÇALIŞMAYA ALIŞTIK

Türkiye'de pandemi ile birlikte şirketlerin yüzde 72'si tüm ofis, yüzde 28'i ise kısmi olarak uzaktan çalışmaya geçti. Departman dağılımına baktığımızda finans/muhasebe yüzde 50, idare/ofis yüzde 47, İK yüzde 52, müşteri ilişkileri yüzde 43, üretim yüzde 30.1'e ulaştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.