MURAT ATALAY: DİJİTAL SATIŞLARDA 10 KAT ARTIŞ
Murat Atalay / Anadolu Emeklilik Genel Müdürü
Dijital kanallarından müşterilerine en iyi deneyimi sunan bireysel emeklilik ve hayat sigortası şirketi olmak Anadolu Hayat Emeklilik olarak bizim de öncelikli hedeflerimiz arasında. Bu doğrultuda hazırladığımız dijital dönüşüm yol haritamız kapsamında; dijital müşteri deneyimi, operasyonel mükemmellik, dijital altyapı ve kurumsal gelişimde dijitalleşme üzerine çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Geldiğimiz noktada dijital kanallarımızdan müşterilerimize sunduğumuz hizmetler ile sektördeki diğer şirketlerden ayrıştığımızı düşünüyoruz.
AHE Mobil uygulamamız, App Store'daki 4.9, Google Play'deki 4.7'lik yüksek beğeni skoru ile sektördeki diğer finansal uygulamalardan ayrışıyor. Bir taraftan, yapay zeka teknolojilerini kullanarak geliştirdiğimiz ve AHE Asistan olarak isimlendirdiğimiz rehber robot uygulamamız (chatbot) diğer taraftan Türkiye'nin bireysel emeklilik fon robotu FonMatik ROBO başta olmak üzere dijital varlıklarımızla müşterilerimize kusursuz bir deneyim yaşatmayı hedefliyoruz.
FINANSAL OKUR-YAZARLIK
Dijitalleşme alanında sektördeki öncü şirketlerden biriyiz. Her ne kadar uzun dönemli ve belli bir düzeyde finansal okuryazarlık gerektiren yapıda olsalar da basit ve kolay anlaşılır süreçlerimiz sayesinde bireyler dijital kanallarımızdan ürünlerimizin satın alma işlemini yaklaşık beş dakika içerisinde tamamlayabiliyor. Bu kanallardan yaptığımız satış adedini geçen yıla göre 10 kat artırdık. Bunun yanı sıra ürünlerimizi Türkiye İş Bankası mobil bankacılık uygulaması İşCep üzerinden de app-to-app entegrasyonu vasıtasıyla online satışa açarak İş Bankası dijital kanallarını kullanan müşteri portföyüne de ulaşmış olduk.
Verimliliği yüksek satış kanallarımızı giderek daha da güçlendirmek için faaliyetlerimize kesintisiz şekilde devam edecek ve dijital kanallardan sunduğumuz ürün çeşitliliği ve sayısını artırarak dijital yetkinliğe sahip lider şirketler arasında yer almayı sürdüreceğiz. 2023'te de şirketimizin inovasyon ve dijitalleşme odaklı sürdürülebilir karlı büyüme stratejisini takip etmeye devam edeceğiz.
Çevik iş modeli kurgusu temelinde hem sektördeki yeni gelişmelere hem de güncel teknolojik trendlere uyum sağlamak ve öncü uygulamalara imza atmak üzere çalışıyoruz. 2023'te de yeni mevzuat başlıklarına uyum çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Buna ek olarak, faaliyet gösterdiğimiz alanlarda sürdürülebilir dönüşüme ivme kazandırmaya ve toplumumuzun tüm kesimlerini kapsayıcı bir tutumla sürdürülebilir kalkınmaya yatırım yapmaya devam edeceğiz.
ROBOTİK SÜREÇLER ARTACAK
18 yaş altındaki bireylere yönelik hizmetlerde yoğunlaşmanın yanı sıra farklı müşteri gruplarına ve ihtiyaçlarına odaklanmak yol haritamızda yer tutuyor. 2023'te online kanallardan sunduğumuz ürün çeşitliliğini genişleterek toplam üretimimiz içerisindeki payını artırmayı hedefliyoruz. Ayrıca dijital kanallardan self servis hizmetlerimizdeki inovatif uygulamaları iş süreçlerimize entegre etmeye devam edeceğiz. Robotik süreç otomasyonunu kullandığımız süreçlerin sayısını artırmayı hedefliyor, dijitalleştirmeye yönelik süreçleri geliştirip çoğaltmak istiyoruz.