METE BUYURGAN: GLOBAL REKABETTE GÜÇ KAZANACAĞIZ
Bugün bölgesel bir marka olmayı başardık. Cumhuriyetin yeni yüzyılında da global rekabette güç kazanmak, bulunduğumuz pazarlardaki güçlü konumumuzu korumak ve liderliğimizi daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz.
Mete Buyurgan / Ülker - CEO
Türkiye'nin lider gıda şirket Ülker olarak tüm paydaşlarımızla beraber güçlenmeyi merkeze alan bir anlayışla çalışıyoruz. Bugün bölgesel bir marka olmayı başardık. 300'ü aşkın markamız ve 100'ün üzerinde ülkeye yaptığımız ihracatla, bugün tüm dünyada milyonlarca tüketiciyle buluşuyoruz. Ülker markalı ürünlerimizin yanı sıra Godiva, McVitie's, Flipz gibi global atıştırmalık markaları da Türkiye'de üretip dünyanın dört bir yanında tüketicilerle buluşturuyoruz. Atıştırmalık işinde aralarında ABD, İngiltere, Çin, Kenya, Avustralya, Madagaskar, Hollanda, Gana'nın da bulunduğu pek çok ülkeye ihracat yapıyoruz.
TÜRKİYE'DE ÜÇ AR-GE MERKEZİ
Türkiye'de tek çatı altında üç Ar-Ge merkezine sahip tek gıda şirketi olan Ülker'de inovasyona büyük önem veriyoruz. Örneğin, tüketicilerin büyük beğenisini kazanan McVitie's Jaffa Jonut kek Türkiye'deki Ar-Ge merkezimizde geliştirildi. Gebze, Topkapı, Silivri, Karaman ve Ankara'daki fabrikalarımızda üretilen global markalı ürünlerimiz, dünyanın dört bir yanında bayrağımızı dalgalandırıyor. Diğer yandan fabrikalarımızın verimliliği, üretim kabiliyetleri çok gelişmiş olduğu için bize global anlamda önemli bir rekabet avantajı da sağlıyor. Ülker'de 1944'te kurulduğu günden bu yana 'israfsız şirket' modeliyle faaliyet gösteriyoruz. 2014'te 'çevre', 'değer zinciri', 'çalışanlar', 'inovasyon', 'liderlik' ve 'toplumsal sorumluluk' başlıkları altında uzun vadeli hedefler belirledik.
Çalışmalarımızın bir strateji etrafında izlenebilir ve denetlenebilir olması için Birleşmiş Milletler'in 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini temel alıyoruz. 2014'ten bu yana karbon salım artışı olmadan büyüyoruz. 2015'ten beri de Borsa İstanbul'da yer alıyoruz. Ayrıca tüm dünyadan şirketlerin sürdürülebilirlik performanslarının değerlendirmeye alındığı, S&P Global ESG 2021 Endeksi'nde de yer alan tek Türk gıda şirketiydik. Türkiye'den, farklı sektörlerden endekste yer alan 37 şirket içinde ise ilk üçe girmeyi başardık.
Şirket olarak hammadde, malzeme ve hizmet alımlarını azami seviyede yerel tedarikçilerden yapıyoruz. Böylece hem yerel kalkınmaya destek oluyor hem de lojistik kaynaklı karbon salımını azaltıyoruz. Attığımız tüm adımlarda değer zincirimizin vazgeçilmez halkalarının tamamına dokunarak; beraber gelişmek ve büyümek hedefini merkeze almak stratejik önceliklerimiz arasında yer alıyor. Bu doğrultuda bisküvilik buğday geliştirmekten dijital dönüşüme, sürdürebilirlikten inovasyona kadar birçok alana yatırım yapıyoruz. Dijitalleşme başlıkları altında yenilikçi pek çok pro- jeye imza attık. IoT ve Endüstri 4.0 başta olmak üzere teknolojiyi yakından takip ediyoruz.
ÖNCÜLÜK ETMEYİ HEDEFLİYORUZ
Ülker'de hedeflerimizden biri de her zaman tüketicisini en iyi anlayan ve trendlere öncülük eden lider marka olmak. Cumhuriyetin yeni yüzyılında da global rekabette güç kazanmak, bulunduğumuz pazarlarda güçlü konumumuzu korumak ve liderliğimizi daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz.