VİZYONUMUZU GÜNCELLEDİK

12:16 - 16.12.2022, Cuma

Türkiye’yi ihracatta ilk 10 ülke arasına sokma vizyonu ile çalışacağız… Bu vizyon doğrultusunda kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerimizi belirledik.

Mustafa Gültepe - Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı

Ülkemizi geliştirebilmemiz, insanlarımızın refah düzeyini artırabilmemiz, Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün bize hedef gösterdiği muasır medeniyetler seviyesindeki Türkiye'yi inşa edebilmemiz için daha çok üretmek, daha çok katma değer yaratmak ve daha fazla ihracat yapmak durumundayız.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), bu bilinçle ihracatçılarımızın küresel pazarlardan daha fazla pay ala- bilmeleri için çalışmalarını sürdürüyor. 27 sektör, 61 ihracatçı birliği ve 100 bini aşkın ihracatçımızın çatı kuruluşu olan TİM, Bakanlar Kurulu kararı ile 1993'te bugünkü statüsüne kavuştu. TİM'in görev ve sorumlulukları ise 2009'da çıkarılan yasayla tanımlandı. İlgili mevzuat çerçevesinde koordinasyon görevini yürüten TİM, yeni stratejilerin belirlenmesi, sektörlerin değişime ayak uydurması ve küresel rekabette ülkemizin gücünün korunması için çalışıyor.

HEDEFLER BELLİ

TİM olarak sektörlere rehber olması için Haziran 2021'de sürdürülebilirlik eylem planımızı hazırladık. Eylül 2022'de de küresel pazarlardaki gelişmeler ışığında misyonumuzu ve vizyonumuzu güncelledik. Yeni dönemde Türkiye'yi dünyanın ilk 10 ihracatçı ülkesi arasına sokma vizyonu ile çalışıyoruz. Bu vizyon doğrultusunda kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerimizi belirledik. Kısa vadede öncelikle iletişim stratejisi ve aksiyon planlarımızı hazırlayacağız. TİM'in kurumsal yapısını, sekretaryasını ve Ankara'daki temsil gücünü güçlendireceğiz. Birliklerimizin birbiriyle iletişimlerini artırarak en iyi uygulamaların yaygınlaştırılmasını sağlayacağız. Personel yapısını ve çalışma koşullarını piyasa şartlarına uygun hale getireceğiz. Genişletilmiş Başkanlar Kurulu toplantılarının düzenli yapılmasını sağlayacağız. Birliklerimizin faaliyetlerinin etkinliğinin artırılması amacıyla standartları belirleyeceğiz. Teşviklerin sadeleşmesi, tasarım desteklerinde limit artırılması ve kapsamının genişletilmesi için girişimlerde bulunacağız.

'MADE IN TÜRKİYE' LANSMANI

Orta vadede TİM ve İhracatçı Birliklerimizin dijital ve teknolojik altyapısının güçlendireceğiz. Hedef ülkeleri netleştirerek, ticaret ataşelikleri ile daha etkili iletişim kurup, lobi faaliyetlerimizi artıracağız. 'Made in Türkiye' lansmanı yapacağız. BM Sürdürülebilir Kalkınma hedeflerine uyumun takipçisi olacağız. TİM Dijital Akademi'yi kuracağız. Türkiye'nin ihracat ortalama kilometresini ve ürün sayısını artıracağız. Uluslararası muadil kuruluşlarla iş birliğini güçlendireceğiz. Birliklerimizin yeni ürün/fikir/marka çalışmalarını yürütebileceği alt yapıyı oluşturup yeşil dönüşümle ilgili çalışmalara rehberlik edeceğiz. Yurt genelinde ihracat irtibat bürolarının yapılarını gözden geçireceğiz. Yurt dışı lojistik destekleri sistemi kurulmasını sağlayacağız. Yüksek katma değerli ürün ve sektörlerin ağırlığını artırmak adına yol haritasının mevzuatla desteklenmesine çalı- şacağız. Uzun vadede ise küresel tedarik zincirinde oluşabilecek yeni fırsatların değerlendirilmesine, Türkiye Pazar Yeri Platformu'nun kurulmasına, ilk 10 ihracatçı ülke vizyonu için gerekli altyapı ile finansal mimarinin ve lojistik sistemin geliştirilmesine ve Türkiye 2053 İhracat Stratejisi'nin belirlenmesine katkı sağlayacağız.

BİZE ULAŞIN