Eğlencenin mottosu değişti
Değişen kurumsal kimliği ve mottosunun yanı sıra pandemide yakaladığı hızlı büyüme ivmesiyle 2022’de 230 milyon lira ciro elde edecek olan Jolly Joker, gelecek yıl için yeni açılan mekanların da katkısıyla 300 milyon lira ciroya ulaşmayı hedefliyor.
Belce Örü / INBUSINESS
13 yıl önce Beyoğlu'nda başladığı yolculuğa kültür alanlarını genişleterek devam eden Jolly Joker Genel Müdürü Can Aydoğdu, "Jolly Joker tarihinde ilk kez kendi alanından çıkarak marka ile bütünleşmiş sanatçılarla 10 günlük Harbiye Açık Hava konserlerini düzenledik ve 10 günde 46 bin 254 müzikseveri ağırladık" diyor ve devam ediyor: "Pandemi sonrası bizim için ilklerle dolu bir süreç oldu. Güvenilir bir marka olması nedeniyle misafirlerimizden ve müzikseverlerden karşılığını görüyoruz." Aydoğdu ile markanın değişen kurumsal kimliğini ve 2023'e yönelik yatırım planlarını konuştuk.
- 2008'de İstanbul'da müzikal yolculuğuna başlayan Jolly Joker için bugünden geçmişe bakarak kat ettiği yol için neler söylersiniz?
Jolly Joker'in misyonu farklı müzik tarzlarını tek çatı altında toplamak, müziği, eğlenceyi herkes için erişilebilir kılmak. Bu misyonumuz ile pandemi sonrası hızlı bir büyüme ivmesi yakaladık. Pandemide 2020'de hayata geçirdiğimiz dijital kültür-sanat-eğlence platformu JoJo ile etkinliklerin sadece fiziksel ortamda değil, yer ve zaman fark etmeden hibrit olarak yapılmasına olanak sağlamaya başladık. Böylece etkinlikler Türkiye'nin ve dünyanın her yerinden izlenebilir hale geldi. 2021'de sezonun açılması ile birlikte kurumsal kimliğimiz ve mottomuzda da değişikliğe gittik. "Sana Göre Konser", 'Moduna Göre Konser" söylemleri ile yolumuza devam ettik. Dünya mutfağından lezzetleri, özel performans ve disiplinler arası etkinlikleriyle JJ Pub'ları Türkiye'nin farklı şehirlerinde hayata geçirdik. Yakın zamanda Zuhal Müzik ile ortak deneyim alanına sahip JJ Pub'ı Kanyon'da açtık. Jolly Joker'in ilk yemekli konsepti Jolly Joker Private, CVK Park Bosphorus Hotel'in terasında açıldı. Boğaz'a nazır manzarasıyla Jolly Joker Private, sahnesinde canlı müziğin değerli isimlerini ağırlarken hizmet kalitesini fine dining yemek deneyimiyle birleşti.
2022'nin ilk çeyreğinde Ataşehir Watergarden'da 3.500 kapasitesili Jolly Joker Arena açıldı. JJ Arena'nın tüm organizatörlere kapıları açık. Tiyatrodan yerli yabancı konserlere ve birçok disipline ev sahipliği yapma hedefiyle Jolly Joker Arena, Ataşehir Watergarden'da açıldı.
- Jolly Joker'in şu anda Türkiye genelinde kaç şubesi var? Son yıllarda gerçekleşen varsa yenileme ve konsep yatırımları ile mekan açılışlarından bahseder misiniz?
10 şehirde 19 farklı mekanla büyük bir aileyiz. Franchise vererek büyüme kaydettik. Jolly Joker konser mekanlarımız şuan İstanbul'da Vadistanbul, Kartal İst-Marina, Kıyı İstanbul, Bursa, Alaçatı, Ankara, Mersin ve Adana'da mevcut. JJ Pub'ların ilki Gaziantep'te açıldı ardından Tuzla, Kıyıistanbul ve Kanyon'da açıldı. İstanbul'da tek olan Jolly Joker Private, JJ Pub'lar ve JJ Arena yeni konseptlerimiz oldu. 2022-2023 sezonunda Diyarbakır, Kocaeli, İzmir ve Bodrum'da mekan açmayı planlıyoruz. Franchise yatırımları ile birlikte 2021-2022 sezonu içinde 200 Milyon lira yatırım gerçekleştirdik.
- Bu sene için markanın istatistikleri ile finansallarından beklentiniz nedir? (Büyüme, ciro, ziyaretçi sayısı, gerçekleşen konseri vb.)
Bu yıl mekanlarımızda 1,5 milyon kişiyi ağırlamayı ve yıl sonunda 230 Milyon TL ciro hedefliyoruz. Gelecek sene ise bu hedefimiz yeni açılacak mekanlarla 300 Milyon lira ciro olacak.
- Gelecek yıla dair hedefleriniz ve iş planınız nedir?
Franchise ile yurt dışına açılma planlarımız mevcut. Konseptlerimizi özellikle Avrupa ve Türki Cumhuriyetlere taşıyacağız. Şuan altı şube olarak faaliyet gösteren pub'larımızı artırarak, 2023'te 20 şubeye ulaşmayı öngörüyoruz. Bu yıl ilk kez gerçekleştirdiğimiz Jolly Joker Harbiye Yaz Konserlerinde tüm biletlerimiz tükendi ve 10 günde 46 bin 254 müzikseveri ağırladık. Gelecek yıl yine yaz döneminde açık hava konserlerine İstanbul başta olmak üzere farklı şehirlerde devam edeceğiz.