BİSSE: KALİTELİ BÜYÜME…
Bisse, adece yedi ayı aktif satışla geçen 2021’i, bir önceki yıla oranla yüzde 145 artış ile kapattı. Yeni fabrika yatırımının tamamlanmasıyla yılda iki milyon gömlek üretecek. Bisse’nin hedefi ihracatını yüzde 20 artırmak.
İpek Alpkökin Olgunsoy / INBUSINESS
Birlikte İlkemiz Sanatla Sanayiye Erişmek" kelimelerinin baş harfleriyle oluşan BİSSE, bu hedef ile yola çıkalı tam 45 yıl oldu. Sadece Türkiye'nin değil dünyanın da önemli markalarından biri olmak için başladığı macerası ise bugün Birleşik Krallık, İrlanda, Almanya, İsveç, İspanya, Fransa, Belçika, Çekya, Ukrayna, Katar, Azerbaycan ve Türk Cumhuriyetleri'ne kadar uzanan geniş bir coğrafyada devam ediyor. Kurulan bu geniş ağ sayesinde satışların yüzde 45'i yurt dışından sağlanıyor. Hedef ise bu oranı 2022 sonunda yüzde 65'lere çıkarmak.
"Gömlek üretmek sanattır ve bu sanatı tamamlayan unsurlar da detaylardır" diyen BİSSE Group CEO'su Onur Kefeli sahip oldukları bu prensibin tüm iş modellerine nüfuz ettiğine dikkat çekiyor. Nitekim BİSSE, sanat ve sanayii birleştirmedeki rüştünü pandemide oldukça etkilenen erkek giyim sektöründe çizdiği başarılı grafikle de ispatlamış durumda. Yedi ayı aktif satışla geçen 2021'i, bir önceki yıla oranla yüzde 145 artış ile kapattı.
"2021'de pandemi ve normalleşme süreçleri arasında gidip geldik" diyen Kefeli devam ediyor: "Bizim için önemli olan yılbaşı ve babalar günü gibi özel günlerde kampanyalar düzenleyerek başarılı süreçler yaşadık. Ürün çeşitliliğini arttırdık. İnovasyon yaparak yenilikleri koleksiyonlarımıza ekledik. Mağaza yatırımlarımızı sürdürdük, seneyi toplam 33 mağaza ve yüzlerce satış noktası ile tamamladık."
"Bizim için 2021'in en büyük başarısının kurumsal olarak attığımız adımlar, üretim, mağazacılık, e-ticaret ve toptan yapımızı BİSSE Group çatısı altıda birleştirmek olduğunu söyleyebilirim" diyen Kefeli, aynı zamanda icra kurulu ve bağımsız üyelerle desteklenmiş yönetim kurulunu da süreçte yetkilendirdiklerini anlatıyor. Tabii bu başarıda sektörün çizdiği grafik de önem taşıyor. "Lojistik maliyetleri ve dövizdeki artışla ihracat ve yurt dışı satış ağı olan bizim gibi şirketler için 2021, sektörel büyümeye sebep oldu. Çin'deki üretim kaybı, Avrupa'nın ülkemize yönelmesi ve sektörel olarak yaptığımız işin kalitesi sayesinde yılın kazanan ülkesi olduğumuzu gördük" diyor.
20 MİLYAR DOLAR İHRACAT
Hazır giyim sektörü, geçen yıl ham madde krizine rağmen yüzde 18,3 yükselişle 20 milyar 250 milyon dolar ihracat gerçekleştirmeyi başardı. Kefeli, "Sektör, bu yıl 23 milyar dolar ve orta vadede de 33 milyar dolar ihracat hedefliyor" diyor.
Tabii Kefeli de bu hedeflere kayıtsız kalmıyor. 2022'ye dair BİSSE için önemli planları var: "2022'de mağaza yatırımına devam edeceğiz, mevcut mağazalarımızın lokasyon iyileştirmesi ve alan büyütme işlemlerimiz sürecek. Bunula beraber pandemi öncesinde inşaatı başlamış olan fabrikamız için bazı sürprizlerimiz olacak."
2022-2023'de hem ihracatta hem de e-ihracatta sektörel olarak hacmen sürpriz bir büyüme olacağına inandığını anlatan Kefeli, "Kaliteli ürünler ihracatında doğru sektör ve ülke olduğumuzu bu sene anladık. Sonuç olarak döviz girdisi ve katma değerli ihracatta Türkiye bir markadır, bu ülkenin ihracatçılarına da marka yakışır" diyor.
Yılda bir milyon adet gömlek üreten BİSSE'nin kaliteden taviz vermediği için bu rakamı iki katına çıkarmadığına dikkat çeken Kefeli, "Ancak mevcut inşaatı devam eden fabrikamızın tamamlanmasıyla birlikte kalite odaklı üretim kapasitemizi iki katına çıkaracağız." Halen kendi segmentlerinde yüzde 20 civarında bir paya sahip olduklarını anlatan Kefeli, "Butik mağazacılık anlayışı belirlediğimiz için her yerde mağaza açmıyoruz. Müşteri segmentimize uygun, doğru losyonlarda olmayı tercih ediyoruz. Yönetim kurulu başkanımız Mustafa Kefeli'nin bize çizdiği kalite, lokasyon ve fiyat prensibine uyan noktalarda büyüyoruz."
KEFELİ'NİN PANDEMİ STRATEJİSİ
Üretim, mağazacılık, e-ticaret ve toptan satış yapısını tek bir çatı altındatoplamak. İcra kurulu ve bağımsız üyelerle desteklenmiş yönetim kurulunu Covid-19 sürecinde tam yetkilendirmek İnovasyon ile ürün çeşitliliğini artırmak ve özel kampanyalar düzenlemek. Mağaza yatırımlarına devam etmek.