SİBER SIÇRAMA...

12:03 - 28.02.2022, Pazartesi

İspanya ve Güney Amerika’nın en büyük sigorta grubu Mapfre, 2007’den beri Türkiye’de. Başarılı performansı ile grup içinde 35 ülke arasında ilk dörde giren Mapfre Sigorta CEO’su Stefan Jensen da bu sonuçtan oldukça memnun.

Ayfer Arslan / INBUSINESS

Sigorta deyince akla ilk olarak kasko veya trafik sigortasının geldiği günler çok geride kaldı. Hızlanan dijitalleşme yatırımları ve salgın döneminde değişen tüketici ihtiyaçları ve talepleri ile birlikte sektör yepyeni alanlara yelken açtı. Geleneksel sigorta ürünleri yerine siber riskleri, dijital sigortacılığı, doğal afet risklerini ve sürdürülebilirlik gibi konular hem talep hem de arz tarafında öne çıkıyor.

Türk sigorta sektörünün önde gelenleri arasında yer alan MAPFRE Sigorta'nın CEO'su Stefan Jensen'a göre, sektör bir 'değişim ve dönüşüm' sürecinden geçiyor. İstikrar ve değişim dengesini zorlayan koşullar sigorta kavramını da hayatımızda yeniden konumlandırıyor. Özellikle salgın döneminde dijitalleşme yatırımlarının hızlanması ve çevre duyarlılığının artması sigorta şirketlerine hem ürün çeşitliliği hem de sigortalıya erişim noktasında yeni fırsatlar sunuyor.

Virüs endişesiyle bir yandan sağlık sigortalarına olan talep katlanarak büyürken, artan doğa özlemi ve insanların doğa ile iç içe alanlara yönelmesi sektörde karavan sigortası, yat-tekne sigortası gibi çok da popüler olmayan branşlara olan ilgiyi artırdı. Jensen, bütün bunlara dijitalleşme ile birlikte ortaya çıkan siber güvenlik risklerine karşı sigortanın büyük bir ihtiyaç haline geldiğini söylüyor.

Bugün büyük şirketlerden KOBİ'lere, kurumlardan bireysel kullanıcılara kadar, herkes siber güvenlik riskiyle karşı karşıya. Kısacası; hem pandeminin tüketici ihtiyaç ve taleplerinde yarattığı değişim hem de dijitalleşmenin hızlanması sigorta sektöründe yenilikleri de beraberinde getirmiş durumda. MAPFRE Sigorta olarak bu değişimi yakından izlediklerini anlatan Jensen, ürün ve hizmetlerini sektörün ve müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerini göz önüne alarak sürekli güncellediklerini belirtiyor. Jensen, bir anlamda yeni normalin getirdiği dönüşüme uyum sürecini 'halden anlamak' mottosuyla yönettiklerini söylüyor.

SELF SERVİS HİZMET

Peki, dijitalleşme ve self servisler konusunda MAPFRE Sigorta neler yapıyor? Şirket, Bi' Doktora Sor uygulaması ile sigortalılara evinde, iş yerinde, dilediği her yerde danışman doktor ile görüşme, diyetisyen ve psikolojik danışmanlık hizmeti alma olanağı sunuyor. Bu uygulama sayesinde sigortalılar, danışman doktorlar ile telefon, video ya da sohbet yoluyla görüşebiliyor. Bu süreçte şirketin hizmete sunduğu bir başka mobil uygulaması ise MAPFREGO. Bu uygulama ile müşteriler, sigortacılık işlemlerini bulundukları yerden, tek seferde 7/24 gerçekleştirebiliyor.

TÜRKİYE İLK 4 İÇİNDE

Yenilikçi ürün ve hizmetlerin pozitif olarak yansımasını rakamlar üzerinde görmek mümkün. Sektör genelinde toplam hayat dışı prim üretimi 2021'in 10 aylık döneminde yüzde 21,8 artışla 65,3 milyar lira olarak gerçekleşirken, MAPFRE Sigorta birçok branşta sektör ortalamalarının üzerinde bir performans sergiledi. Ekim sonu verilere göre yangında yüzde 32,2, mühendislik branşında yüzde 39,1, nakliyatta yüzde 59, sağlıkta ise yüzde 14,5 oranında büyüme sağlanmış durumda. Prim üretiminde sektörde ilk 10 arasında 8'inci sırada yer alan şirket, 2021 sonu itibarıyla hayat dışı tarafta yüzde 17 ve hayatta sektörün üzerine çıkarak yüzde 8,62 gibi büyüme öngörüyor.

Elde edilen bu başarı, dünya çapında faaliyet gösteren İspanya merkezli sigortacılık grubu MAPFRE'nin Türkiye pazarına verdiği önemi artırdı. Jensen, Türkiye'nin stratejik konumu, gelişmiş üretim kası, nitelikli iş gücü ve güçlü piyasa ekonomisi ile tüm dünyada önemli bir konuma sahip olduğunu vurguluyor ve ekliyor: "MAPFRE olarak faaliyet gösterdiğimiz 35 ülke arasında Türkiye ilk 4'ün içinde yer alıyor. Bu konum oldukça önemli. Türkiye için değer yaratmaya, istikrarlı büyümeye, ekonomiye ve topluma katkı sağlamaya devam ediyoruz. Bu çalışmalarımızın karşılığı olarak aldığımız verimli sonuçlar globali de mutlu ediyor."

YÖNETİMİN YÜZDE 50'Sİ KADIN

Şirket, sürdürülebilir büyüme açısından cinsiyet ve fırsat eşitliğini çok önemsiyor. Bu bilinci kurum kültürüne entegre etmek, çeşitlilik konusunda duyarlılık yaratmak amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. Dolayısıyla kadın istihdamı en duyarlı oldukları konulardan birisi. Yönetici kadrolarında kadın yöneticilerin oranı yüzde 50.

Jensen, "Kadın çalışanlarımızın iş yaşamındaki gelişimlerine destek olarak, en üst pozisyonlara hazırla- mayı hedefliyoruz" diyor. Şirket, işe alımlarda kısa listede kadın aday bulundurmaktan, kadın liderlik ve mentorluk gibi eğitim programlarına kadar çeşitli uygulamalar ile kadınları iş yaşamının her aşamasında destekliyor. Jensen'e göre yönetim kademesi ile yetenek grubundaki tüm kadın ve erkek çalışanları kapsayan 'Kadın Liderlik ve Cinsiyet Odaklı Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Programı' 2018 yılından itibaren bu kültürün güçlenmesinde etkili olmuş. Alınan ödüller ile de şirket bu konuda iddialı bir duruş sergiliyor.

3 YILDIR TÜRKİYE'Yİ GEZİYOR

Stefan Jensen, 20 yılı aşkın süredir MAPFRE Grubu'nda devam eden görevi boyunca ABD başta olmak üzere birçok ülkede üst düzey görevlerde bulunmuş. Eylül 2018'de MAPFRE Sigorta'ya atanan Jensen, Ocak 2020 tarihinden bu yana Türkiye CEO'su olarak görevini sürdürüyor. Dolayısıyla geçen üç yıllık süreçte acente ziyaretleri dolayısıyla başta İstanbul olmak üzere ülkemizin hemen hemen her yerini gezme olanağı bulmuş. Bu ziyaretlerinde Jensen'ı en fazla etkileyen ise Türk insanının çok sıcakkanlı ve samimi karşılamaları... Tabii bir de Türk mutfağının benzersiz lezzetleri... Bu nedenle boş zamanlarında fırsat buldukça İstanbul'u ve Türkiye'nin farklı yerlerini keşfetmekten büyük zevk aldığını belirtiyor.

BİZE ULAŞIN