İKİ KOLDAN YATIRIM…

12:30 - 23.02.2022, Çarşamba

Müşteri alışveriş deneyiminin tüm kanallara entegre olması anlamına gelen ‘omnichannel pazarlama’ markaların büyüme stratejisinde önemli rol oynayacak…

Belce Örü / INBUSINESS

Görünen o ki markalar e-ticarete ağırlık vermenin yanı sıra mağaza yatırımlarına da yeniden sıcak bakıyor. Ancak fiziksel mağazaları e-ticaretin alternatifi olarak konumlandırmaya da niyetleri yok. Pandemide e-ticaret tarihinin en yüksek satış rakamlarına ulaşarak rekor kırdı.Türkiye e-ticaret ekonomisi pandeminin etkisiyle geçen yılı yüzde 65 büyüme ve 250 milyar liralık hacimle kapattı. Bu meblağ 2021'de 400 milyar lirayı geçti. ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, sektörün 2023'e kadar 2-3 kat daha büyüyeceğini öngördüklerini söylüyor.
Pek çok şirket bu zorlu süreci e-ticaret sayesinde çok fazla yara almadan geçirdi. Şimdi markalar için mağazalaşmaya giden bir süreç söz konusu.

İNTERNETTEN MAĞAZAYA

2021'i 140 milyon lira ciro ile kapatan Sinoz Kozmetik, sadece internet üzerinden satış yapan bir şirket. Ancak fiziksel satışa yönelmek üzerine planlar mevcut. Yönetim Kurulu Başkanı Yasin Çörekçi, Gratis, Watsons gibi zincir mağazalar ve eczanelerin yanı sıra Hollanda'da açacakları yeni mağazaları ile de ürünlerini yakın zamanda müşterileriyle buluşturacaklarını söylüyor.

Şu anda 25 ülkeye ihracat yaptıklarını aktararak yeni yılda da büyümeye devam edeceklerini vurguluyor. 2022'de e-ticaret yatırımlarına da devam edeceklerini belirten Çörekçi şöyle devam ediyor: "Pandemiden bu yana yapılan araştırmalar insanların mağazada dolaşma sürelerinin iki saatten 45 dakikaya düştüğünü, online alışveriş sürelerinde ise artış olduğunu gösteriyor. E-ticarette büyüme de bu sebeplerle artacaktır."

Çörekçi haklı. E-ticaret özellikle perakendecilere, müşteri tercihleri ve davranışları hakkında ayrıntılı veri toplama ve analiz etme, kişiselleştirilmiş öneriler ve promosyonlar sunma imkanı tanıyor. Mağazalar da bu verileri envanter yönetimi, fiyatlandırma ve fiziksel ürün yerleştirme dahil olmak üzere operasyonları iyileştirmek için kullanıyor. Omnichannel pazarlama, markaların büyüme stratejisinde önemli rol oynayacak.

MEGATREND

Omnichannel. Ne kadar özlesek de fiziksel mağazaların e-ticaretin sağladığı konfor ve rahatlığın önüne geçmesi şimdilik imkansız. Ancak hala yolumuz düşerse bir mağaza turu atmaktan da durama- dığımız kesin.

NASIL GİDİYOR?

Sürükleyici. E-ticaretin de fiziksel mağazacılığın da birbirinden öğreneceği bir süreç yaşanıyor. Zira yakın gelecekte popüler hale gelecek olan sürtünmesiz mağazalar tüketicilerin esneklik, rahatlık, sürükleyici alışveriş, güvenlik ve hız beklentilerini karşılamak için dijital teknolojiden faydalanan bir offline deneyim sunacak.

BİZE ULAŞIN