Kabuk değiştirmek...
Uluslararası petrolşirketi bp, müşterileri için çözümler sunan entegre bir enerji şirketi olma yolunda ilerliyor...
Belce Örü / INBUSINESS
Tümkan Işıltan, geçen yıl bp Türkiye Ülke Müdürü olarak göreve başladıktan hemen sonra globalde bir strateji değişikliği yaşandı. Ve bp Global 2050'ye kadar mutlak suretle sıfır emisyonu hedefiyle yola çıktı. Işıltan "bp'nin kaynak üretimine odaklı uluslararası petrol şirketi değil müşterileri için çözümler sunan entegre enerji şirketi olması için çalışıyoruz" diyor ve ekliyor: "Böyle bir dönemde bp'nin dönüşümünde rol almak heyecan verici."
Akaryakıt, madeni yağ, havacılık yakıtları ve boru hatlarıyla faaliyet gösteren bp Türkiye, bugün saha çalışanlarıyla birlikte toplam 524 kişiyi istihdam ediyor ve 765 istasyona sahip. Beş kıtada ve 140 ülkede yer alan Castrol'ün İstanbul'daki merkez ofisi, buradan 10 ülkenin yönetildiği uluslararası bir operasyonel üs gibi çalışıyor.
Işıltan, Castrol Türkiye'nin global için işlevini şöyle açıklıyor: "Bu ofisten yönetilen ülke sayısı son yedi yılda sürekli olarak arttı. Türkiye'nin Castrol dünyası içerisindeki yerinin ve yönetim anlayışının bu muazzam genişlemede büyük bir payı var."
PETROL KEŞFİNE SON
Işıltan, geleceğin enerji piyasasına dair öngörülerini anlatıyor: "Küresel enerji sistemi yeniden yapılandırılırken yakıtlar arasındaki rekabetin çeşitlenmesine tanık olacağız. Enerji tüketimi fosil yakıtlardan uzaklaşırken, yenilenebilir enerji kaynakları hızla büyüyecek. Enerji kullanı- mından kaynaklanan emisyonlarda kalıcı azalma sağlamak için karbon fiyatlarında önemli artışlar gibi belirleyici politika önlemlerine ihtiyaç artacak."
Bu arada bp de yeni ülkelerdeki petrol ve gaz keşiflerini durdurma kararı aldı. Işıltan; rüzgar ve güneş enerjisi, elektrikli araçların şarjı, hidrojen yakıtlar gibi yeni yatırım fırsatlarına da göz kırpıyor.
YAKIN HEDEFLER
Işıltan, akaryakıt dışı gelirlerin ve mobilite çözümlerin orta vadede bp Türkiye'nin en önemli misyonlarından biri olacağını aktarıyor: "İstasyonlarımızı müşterilerimizin her türlü ihtiyacına yanıt veren perakende noktaları haline gelmesi gerektiğini düşünüyoruz."
bp Türkiye de bu doğrultuda 2019'da uygulamaya koyduğu ve bugüne kadar 30 milyon liradan fazla yatırım yaptığı Express ve Wild Bean Cafe (WBC) konseptini yaygınlaştırmak istiyor. Şirketin bu yılki hedefleri arasında Castrol madeni yağ üretimini iç ve dış pazarları besleyecek şekilde sürdürülebilir hale getirmek var.