Geri dönüşüme ilham oldu

18.11.2021

Kahvenin artık sadece 40 yıllık hatırı yok. Sayısız kullanımı var. Küresel keyif içeceği ileri dönüşüme de ilham oldu. Almanya merkezli Kaffeeform ve Avusturyalı Huskeetech tarafından değerlendirilen kahve telvesi ve kabukları, tekrar kullanılabilen fincanlara dönüştürülüyor.

Belce Örü / INBUSINESS

Dünya genelinde günde 2,25 milyar fincan kahve tüketiliyor. Her fincan kahvede, iki çay kaşığı kahve telvesi çöpe gidiyor. Almanya merkezli Kaffeeform ise 2018'den bu yana başkent Berlin'deki kafelerde tüketilen kahvenin telvesini geri dönüşüme kazandırıyor.

TELVEDEN TABAĞA

Şirketin baş tasarımcısı Julian Lechner'ın dahiyane fikriyle kurumuş kahve telveleri, doğal biyopolimer ve reçine ile karıştırılıyor; ardından bu karışım özel fırınlarda eritilerek kaplara dökülüyor ve şık kahve fincanları ile tabaklara dönüşüyor. Üretim sürecinde engelli insanlara iş sağlamak üzere kurulmuş olan Mosaik adlı kurum ile de iş birliği içinde çalışıyor.

DÜNYA GENELİNDE KULLANIMDA

Bulaşık makinesinde yıkanabilecek kadar dayanıklı olan bu tabak ve fincanlar, Suudi Arabistan'dan Kanada'ya kadar pek çok farklı ülkede kullanılıyor. Aynı zamanda Norveç Oslo'da ise bir müzenin hediyelik eşya mağazasında da satılıyor.

KABUĞU DA DÖNÜŞTÜRÜLÜYOR

Bu konuda çalışma yapan bir başka şirket HuskeeTech ise kahve meyvesi çekirdeğinin kabuklarından kupa üretiyor. Kupayı geliştiren Avusturyalı şirkete göre, her bir kahve tiryakisi, yıllık ortalama üç kilogram kabuk açığa çıkmasına neden oluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.