Şehirdeki macera


Koray Kodal / INBUSINESS
Son yıllarda pIck-up'larda yaşanan müthiş değişim lüks kavramının artık sınır tanımadığının da bir göstergesi. SUV araçlarını aratmayacak konfor ve lüks, pick-up severlerin de elinin altında.
Çetin arazi koşullarında eşya taşıma amacıyla üretilen pick-up'ların şehirlerde boy göstermesi uzun yıllardır devam eden bir gerçek. Ne var ki son yıllarda pick-up'larda önemli değişiklikler göze çarpıyor. SUV modellerini aratmayan zenginleştirilmiş özelliklerle bezeli pick-up'larla şehrin en gözde caddelerinde karşılaşmak mümkün. Bunun sebeplerinin başında direksiyon başında SUV konforu ve güvenliğini yakalamış olmaları geliyor. Bu konuda etkileyici gelişim gösteren markalardan biri de Isuzu D-Max... Hem bu segmentteki son gelişmeleri aktarmak hem de şehirdeki kullanımı okuyucularımıza aktarmak için geçen ay D-Max ile farklı rotalara uzandım...
GÜÇLÜ YÜZ
Canlı rengiyle beni karşılayan Isuzu D-Max'in yeni nesliyle birlikte sert çizgilerinin korunarak artık daha modern bir çizgi yakalandığı dikkatimi çekiyor. Her koşulda dikkat çekici olan bu renk ve yeni tasarım, donanıma göre de farklılaşıyor. V-Joy ve V-Cross donanımlarında sunulan çift LED far ve sis farlarıyla daha iyi aydınlatma sunulurken, LED gündüz farı ile modern bir ışık imzası elde edildiği görülüyor.
Benzer modernlik D-Max'in sürücü koltuğunda da beni karşıladı. İçerideki deri döşeme kalite algısını artıran bir detay olarak öne çıkıyor. Elektrikli ayarlanabilir sürücü koltuğuyla ideal sürüş pozisyonuna ulaşmam ise pratik bir şekilde gerçekleşti. Pick-up'lardan çok SUV sınıfının modern tasarım öğelerinden olan, içeriği zengin, 9 inçlik dokunmatik multimedya ekranı D-Max'te ilk dikkatimi çeken donanım oluyor. Bu sistemle birlikte kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto bağlantılarının sunulması sayesinde mobil telefonumu pratik bir şekilde sisteme bağlayabildim.
İDDİALI YAKIT TÜKETİMİ
Anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliğiyle motoru çalıştırıp yola çıktım. İlk kalkış anında sakin bir yapıda ilerlemeye başlayan D-Max, 2000 d/d'de 360 Nm maksimum torka ulaşıyor. Bu sayede alt devirlerde sinirli bir hızlanma tepkileri oluşturmuyor. 1,9 litre 163 HP'lik turbo dizel motor MTV avantajına da sahip. Otomatik şanzımanla birlikte dizel motorun uyumlu yapısının konforu ve yakıt tüketimi dengesini koruduğunu söyleyebiliriz. İlk izlenimimde yolculuğumun önceki nesil D-Max'e göre oldukça konforlu bir yapı oluşturulduğunu fark ediyorum. Kör nokta uyarısı ve şerit takip uyarısıyla da güvenli bir sürüş tecrübesi elde ediliyor.
Dört tekerlekten çekiş sistemi bulunan D-Max'te sürücü istediği şekilde, 4x4 ya da arkadan itişle ilerleyebiliyor. Şehir içinde başlayan yolculuğumda arkadan itişle ilerleyerek hafif ve rahat manevra yeteneğinin keyfini sürdüm. Şehirdeki yolculuğum dik bir toprak zeminde tırmanma ile başlayan bir orman yolunda son bulduğunda D-Max'in çekiş kontrol sistemi kumandasıyla pratik şekilde aktarmayı 4x4 çekişe getirdim. Arazi kullanımında 4x4 çekiş sisteminin ve dayanıklı şasinin kabiliyetlerini görüyoruz. Akıcı şekilde çamur kanallarından ilerleyebilen D-Max ile tırmanma konusunda da sorun yaşanmıyor. Üstelik son zamanlarda yeni bir ihtiyaç ve trend olan karavan konusunda da D-Max'in 3 bin 500 kg'ye kadar çekme kapasitesinin de ne kadar önemli olduğu ortaya çıkıyor.
Sonuç olarak, Isuzu D-Max'in eşya taşıma ve römork çekme yeteneği haricinde, zorlu yol koşullarında ve asfalt üzerinde güven veren yapısı, konfor ve güvenlik ekipmanlarıyla da keyifli bir sürüş tecrübesi yaşattığını söylemeliyiz.
5 YILDIZLI GÜVENLİK
Direksiyon başında verdiği güven hissini donanımıyla da güçlendirilen D-Max'te, çekiş kontrol sistemi, eğim iniş ve yokuş kalkış destekleri de standart olarak sunuluyor. Ön, yan, perde, sürücü diz hava yastıkları standart olarak sunuluyor. Asıl ilgi çekici olan ise V-Cross donanımıyla gelen merkezi hava yastığı oluyor. Bu donanım kaza anında öndeki iki yolcunun birbirine çarparak da yaralanmasını önlemek amaçlı tasarlanmış. V-Cross donanımında, stereo kamera, arka radar, adaptif hız sabitleyici, kör nokta uyarı, şerit takip sistemi, uzun far asistanı, dönüş asistanı, çoklu çarpışma önleyici, otonom acil frenleme, ön çarpışma uyarı sistemi ve trafik işareti tanıma gibi çok zengin bir güvenlik paketi bulunuyor. Tüm bunlarla birlikte Euro NCAP çarpışma güvenliği testlerinden de beş üzerinden tüm yıldızları alarak ayrılmasını sağlamış.