Sigortalı Toplum ve Dayanışma Platformu kuruldu

30.09.2022
Sigortalı Toplum ve Dayanışma Platformu Kurucusu Selcen Gür, "Ülkemizde sigorta sektörünün finansal sistemler içerisinde hak ettiği yeri bulabilmesi için tüm paydaşlar olarak ciddi çaba sarf etmeliyiz. STSP’yi bu bilinci oluşturmak ve penetrasyonu artırmaya katkıda bulunabilmek için hayata geçirdik” dedi.

Sigortalı Toplum ve Dayanışma Platformu (STSP) Kurucusu Selcen Gür. dünyada sigorta penetrasyon oranının ortalama yüzde 7.2 seviyelerinde seyrederken, bu oranın Türkiye'de yüzde 2.2 seviyesinde olmasının, ülkemizde sigorta sektörünün potansiyelinin çok uzağında olduğuna işaret ettiğine dikkat çekti.

Selcen Gür, "Sigortalılık bilincinin geliştirilmesine yönelik çalışmalarla penetrasyon oranını artırmamız gerekiyor. Ülkemizde sigorta sektörünün finansal sistemler içerisinde hak ettiği yeri bulabilmesi için tüm paydaşlar olarak ciddi çaba sarf etmeliyiz. STSP'yi bu bilinci oluşturmak ve penetrasyonu artırmaya katkıda bulunabilmek için hayata geçirdik" dedi.

STSP'den yapılan açıklamaya göre, bir toplumda sigorta sisteminin gelişmesi, ülke ekonomisinin her alanında kaldıraç işlevi görüyor. Sigorta sektörünün büyümesi hem kamunun hem de reel sektörün üzerindeki mali yüklerin azalmasını sağlıyor, ülke gelişimine olumlu yansıyor ve ekonomik krizlere karşı kırılganlığı azaltıyor. Özetle, sigorta her türlü riske karşı kalkan oluyor. Ancak ülkemizde sigortalılık oranı maalesef istenilen düzeyde değil. Bu da risk farkındalığının az olduğuna işaret ediyor.

Dünyada sigorta penetrasyon oranı ortalama yüzde 7.2 seviyelerinde seyrederken, bu oranın Türkiye'de yüzde 2.2 seviyesinde olması, ülkemizde sigorta sektörünün potansiyelinin çok uzağında olduğuna işaret ediyor. Aslında bu sektördeki potansiyeli de gözler önüne seriyor. Ülkemizde sigorta sektörünün finansal sistemler içerisinde hak ettiği yeri bulabilmesi ve bu bilincin oluşması için Sigortalı Toplum ve Dayanışma Platformu (STSP) kuruldu.

"SAYILARLA SİGORTALI TOPLUM"

Sigortalı Toplum ve Dayanışma Platformu Kurucusu Selcen Gür, "STSP'yi toplumda sigorta ürün ve hizmetlerine dair bilinçli bir farkındalık oluşturmak, toplumun her kesimine sigorta ürün ve hizmetleri hakkında bilgilendirecek projeler gerçekleştirmek amacıyla hayata geçirdik" dedi. STSP, sektörün algısına ilişkin güncel bir sonuca ulaşmak için sektör paydaşlarının katılımıyla 'Sayılarla Sigortalı Toplum' çalışması gerçekleştirdi.

Çalışmaya göre; sektör profesyonellerinin yüzde 89'u, 18 yaşın üstündeki bireylerin ihtiyaçları olan sigorta hizmetinden tam olarak yararlanamadıkları konusunda hem fikirler. Bireylerin bu hizmetlerden yararlanmamasının önemli bir sebebi de bireylerin sigorta ürünleri ve türevleri hakkında yeteri kadar bilgi sahibi olmaması. Çalışma özelinde, pandemi dönemi ve sonrası yapısal çalışma sistemini çok hızlı adapte edebilen bir sektör olan sigorta sektörünün, aynı performansı mevcut ve gelecek ihtiyaçlara yönelik elindeki ürün ve servisleri adapte edemediği görülüyor.

EN ÇOK BİLİNEN ÜRÜN VE SERVİSLER

Çalışmanın, sektörün en çok bilinen ürün ve hizmetlerini de ortaya koyduğuna işaret eden Selcen Gür, şunları söyledi:

"İşyeri yangın paketi poliçesi, makine kırılma sigortası, işveren sorumluluk sigortası, üçüncü şahıs mali mesuliyet sigortası, kar kaybı sigortası kurumlara yönelik sigorta sektörünün en bilinen ürün ve servisleri arasında yer alıyor. Bireylerin tercihlerinin öncelikleri arasında ise ilk üç sırayı; trafik sigortası, kasko ve tamamlayıcı sigorta alıyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.