Sigortam.net’te kabuk değişimi!
Ayfer Arslan / INBUSINESS
Dijital sigorta platformu Sigortam.net, 'Müşterinin Şampiyonu' olmak vizyonuyla tüm altyapısını, müşteriyi merkeze alan, anlayan, tanıyan ve kişiselleştiren bir yaklaşımla yeniledi. 7 milyona yakın müşteriye hizmet veren Sigortam.net, daha yalın, daha anlaşılır, değişen müşteri ihtiyaçlarına anında çözüm üreten, etkileşimli ve yenilikçi bir web sitesiyle müşterilerinin karşısına çıktı.
Kabuk değiştirme sürecinde Türkiye'de dijital sigortacılıkta bir ilke imza atan Sigortam.net, yapay zekâ algoritmasıyla müşterilerine düşük fiyat, geniş kapsam ve fiyat-performans açısından üç alternatifli şeffaf bir yönlendirme sunmaya başladı. Şirket, bu şeffaf yönlendirme ve bağımsız skorlama altyapısı için kendi bünyesindeki Türk mühendislerin yanı sıra Türkiye'nin köklü üniversitelerinden ODTÜ ile birlikte çalıştı.
BAHAR TEMİZLİĞİ
Ünlü oyuncu Cengiz Bozkurt'un yüzü olduğu yeni reklam filminin de gösterildiği ve Sigortam.net'teki dönüşümün detaylarının paylaşıldığı basın toplantısında konuşan Sigortam.net CEO'su Bora Uludüz, yeni nesil teknolojik çözümleri insan dokunuşuyla harmanlayarak sigorta alanında müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımayı hedeflediklerini belirtti. Uludüz, internet sitesini daha sade ve anlaşılır bir şekilde tasarımını yenilediklerini, teknolojiye son iki yıl içerisinde 8,8 kat daha fazla yatırım yaptıklarını, nitelikli iş gücü istihdamını ağırlık verdiklerini dile getirerek, "Adeta bahar temizliği yaptığımız bir dönemi geçirdik" diye konuştu. Sigortam.net'in 22 yıldır sektörde öncü adımlar atan bir şirket olduğunu belirten Uludüz, şöyle devam etti:
"Ülkemizin en büyük insurtech markasıyız. Insurtech dikeyinde penetrasyonu artırma hedefimiz var. Hem teknolojik altyapımız hem nitelikli insan gücümüzle bunu başaracağımıza inanıyoruz. Fintech ekosisteminin parlayan yıldızı insurtech, sektördeki tüm paydaşların yaşamlarını kolaylaştıracak inovatif çözümleri bünyesinde barındırıyor. Biz de inovatif bir yaklaşımla müşterilerimize sunduğumuz hizmeti mükemmelleştirmek amacıyla tüm teknolojik altyapımızı yeniledik. Vizyonumuz, 'Müşterinin Şampiyonu' olmak. Sigorta gibi komplike bir dünyayı müşterilerimiz için netleştirmek, karmaşık bir ürün olan sigortayı çok daha anlaşılır, basit, uygun ve erişilebilir hale getirmek istiyoruz. Kurulduğumuz günden bu yana müşterilerimize 'kazancın net' diyerek, uygun fiyat, doğru ürün ve iyi deneyim yaşatmak için çalışıyoruz. Şimdi müşterilerimizin kafasını daha da netleştirecek adımlar atıyoruz. Dijitalleşme ve teknolojinin imkanlarını en üst düzeyde kullanırken, uzman insan kaynağımızla müşterilerimizin ihtiyaç duydukları her an yanlarında olmak istiyoruz. Büyük bir telesatış, satış sonrası danışmanlık ve hasar ekibimiz var. Müşterilerimize uçtan uca 7/24 sunduğumuz hizmeti geliştirmeye odaklanıyoruz."
ŞEFFAF VE DOĞRU BİLGİLENDİRME
Yeni dönemde müşterilerin kafalarındaki soru işaretlerine daha net yanıtlar bulabilecekleri bir yapıya kavuştuklarını vurgulayan Bora Uludüz, şöyle devam etti:
"Türkiye'de dijital sigortacılığın lider pazaryeriyiz. 22 farklı sigorta şirketiyle çalışıyoruz. Toplumda sigorta bilincini geliştirmeyi de önemli bir sorumluluğumuz olarak görüyoruz. Yeni dönemde müşterilerimize tüm tekliflerin yanı sıra düşük fiyat, geniş kapsam ve fiyat-performans açısından üç alternatifli şeffaf bir yönlendirme sunmaya başladık. Bu teknolojinin arkasında güçlü bir yapay zekâ algoritması var. Dünyanın en iyi örneklerinden yola çıkarak oluşturduğumuz yeni sitemizi, bünyemizdeki Türk mühendisleri ve Türk yazılımcıları geliştirdi. Müşterilerimizin ihtiyacı ve menfaati odak noktamız. Bu nedenle şeffaf ve doğru bilgilendirme kırmızı çizgimiz. Buradaki şeffaf yönlendirme ve bağımsız skorlama altyapısı için ülkemizin köklü üniversitelerinden ODTÜ ile çalışıyoruz."
KEÇİ GİBİ İNATÇI VE ZEKİ!
Uludüz, kamuoyunda bilinirliği yüksek olan ve Sigortam.net markasıyla özdeşleşen keçi logosunun da bu yenilenme yolculuğunda genç ve animatik bir keçiye dönüştüğünü ifade etti. Yeni animatik logonun şirketin dinamizmine ve enerjisine atıf yaptığını vurgulayan Uludüz, "Genç ve sempatik keçimiz, bizim insana dokunan, cana yakın, ihtiyaç halinde birden ortaya çıkan, sorunları çözen ve müşterimizi kollayan yaklaşımımızı yansıtıyor" dedi. Uludüz, 'keçi gibi inatçı, zeki ve seçici' bir şekilde müşterilerinin doğru sigorta ürününe iyi bir fiyat performansı ile erişebilmesine katkıda bulunacaklarını sözlerine ekledi.
RAKAMLARLA SİGORTAM.NET
•Sigortam.net, bünyesindeki 11 şirket ile ayda 135 milyon oturum alan ve Türkiye'de internet kullanıcılarının yüzde 65'inden fazlasına temas eden iLab Grup girişimi olarak 2000 yılında kuruldu.
•Türkiye'de ve dünyada online sigorta brokerliğinin öncüsü olan şirket, kurulduğu günden bu yana 7 milyona yakın müşterinin hayatına dokundu.
•675 çalışanıyla müşterilerine hizmet veriyor.
•22 sigorta şirketiyle çalışan Sigortam.net, 2,55 milyon aylık toplam ziyaret ile ve google'da yüzde 92 aranma oranıyla Türkiye insurtech ekosisteminde lider konumda.