Sigorta sektörü 2030'da 10 trilyon dolar büyüklüğe erişecek

06.12.2021

Sigorta sektörünün iklim değişikliği, siber suçlar ve jeopolitik gerilimlere yönelik çözümler geliştirerek 2030 yılında 10 trilyon dolar düzeyinde bir büyüklüğe erişeceği bildirildi.

Uluslararası danışmanlık şirketlerinden Bain&Company'nin hazırladığı "Sigorta 2030: Riskler Arttıkça Sigortacılar Korumayı Önleme ile Pekiştiriyor" başlıklı yeni raporda küresel düzeyde sigorta poliçe satışlarının 2030 yılında 10 trilyon dolar seviyesine çıkabileceği belirtildi.

Sigortacıların evrim geçiren risk haritasını değerlendiren araştırmada otomobil ve hayat sigortası gibi doymuş segmentlerde risklerin aynı kaldığı veya azaldığına dikkat çekildi. Buna karşılık risklerin siber suçlar ve dijital varlıklar gibi yeni alanlara kaydığı, iklim değişikliği ve bulaşıcı hastalıklar gibi diğer alanlarda da iyice yükseldiği vurgulandı. Bu değişimler sigorta sektörünü yeni roller üstlenmeye itiyor. Sektör hasarları tazmin etmenin ötesine geçerek toplam riski azaltacak davranışları teşvik etme rolünü benimsiyor.

Bugün kara yollarında yolculuk etmek her zamankinden daha güvenli ve ABD'de motorlu araç kazaları son 40 yılda yaklaşık %70 azaldı. Ancak Bain & Company iklim değişikliğinden kaynaklanan ekonomik zararların önümüzdeki 30 yılda kabaca 10 misli artmasını bekliyor. Sadece 2020 yılında ABD rekor sayıda orman yangını ve kasırga yaşadı, ama sigorta bu tür doğal felaketlerden kaynaklanan zararın çoğunu karşılamadı.

"İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ TÜRKİYE İÇİN DE CİDDİ RİSK"
Raporla ilgili açıklama yapan Bain & Company Türkiye Ortaklarından Emre Demircan iklim değişikliği riskinin Türkiye için de ciddi bir tehdit olduğunu söyledi.

2050 yılında, 23 şehirde sıcaklık artışının 1.5 derece üzerine çıkmasının beklendiğini hatırlatan Demircan şunları kaydetti:
"Fakat önümüzdeki 5 yıllık süre içerisinde de iklim değişiminin etkileri hissedilebilir olacaktır. 1900-2020 yılları arasında gerçekleşen doğal afet sayısı baz alınarak hesapladığımız iklim riski seviyesine göre yüksek ve çok yüksek risk grubundaki şehirlerin sayısı 32 iken, 2025 yılındaki sıcaklık ve yağış değişimi de göz önünde bulundurularak hesaplanan iklim değişimi riskine göre bu risk kategorilerindeki şehir sayısının %50'ye yakın artacağı öngörülmektedir."

SEKTÖRDEKİ KÜRESEL BÜYÜMENİN 4'TE 1'İNDEN FAZLASI ÇİN'DEN GELECEK

Bain'in araştırması sigorta sektörünün küresel satışlarındaki büyümenin dörtte birinden fazlasını 2030'a kadar Çin'den geleceğini ortaya koydu. Ancak yoğun rekabet ve yerli şirketleri gözeten mevzuat nedeni ile çok uluslu sigorta şirketlerinin çok azı Çin pazarına girebiliyor.

Bain & Company'nin Makro Trendler Grubu lideri Andrew Schwedel, "Sigorta pazarının gelişmemiş ve koruma düzeyinin düşük olduğu, özellikle yükselen ekonomilerde çok ciddi sonuçlar yaşanabilir. Ancak gelişen teknolojiler ve artan veri sayesinde sigorta şirketlerinin önümüzdeki 10 yılda sektörün ana fonksiyonunu zararı tazmin etmekten zararı kontrol etmeye dönüştürme şansı var. Hatta bunun sektör için bir görev olduğunu söyleyebiliriz," dedi.

YENİ TEKNOLOJİLER RİSK VE MALİYETLERİ AZALTABİLİR

Sigortacılar artık otomasyon veya nesnelerin interneti gibi teknolojileri kullanarak her türlü riski tespit etmek, önlemek ve azaltmak için müşterileri ile doğrudan birlikte çalışabilirler. Rapora göre bu teknolojiler verimliliği yüzde 50'ye kadar artırmak ve hasar ödemelerini yüzde 20'ye varan oranlarda azaltmak sureti ile operasyonel maliyetleri de indirebilir.

Bu tasarrufun bir kısmı kârlara akarken, rekabetin dinamikleri koruma fiyatlarının genel olarak azalmasına yol açacak. Bu da sigortanın pazar derinliğini artırırken sektörün büyümesini hızlandıracak.

İYİ VE KÖTÜ RİSKLERİN YOLLARI AYRIŞACAK
Rapora göre, sigortacılara riskleri anlama, önleme ve azaltma konusunda şimdiye kadar görülmemiş kazanımlar sağlayan teknoloji ve veri analizinin aynı zamanda kötü riskler üzerindeki baskıyı artırması bekleniyor. Bu durum bazı alanlarda fiyatların çok yükselmesine, koruma sağlanmamasına veya daha fazla yasal düzenleme yapılmasına yol açacak. Sigortacılara göre bu eğilimin üç temel sonucu olacak: California'daki orman yangınları gibi bazı hasar riskleri koruma sağlamak için çok pahalı hale gelecek; aşırı segmentasyon ve poliçe fiyatlarındaki ayrımcılık risk havuzunun özünde bulunan sübvansiyonları zayıflatacak ve karbon yoğun enerji üreticileri gibi gözden düşmüş sektörler üzerindeki kamuoyu baskısı artacak.

SİGORTACILAR İÇİN YENİ REKABET

Korumamız gerekenler ve onları nasıl koruyacağımız konusundaki değişiklikler sigorta sektöründeki geleneksel değer zincirini bozdu. Sonuçta sigorta yetkinlikleri ayrışıyor ve bu da geleneksel, entegre sigorta şirketinin rolünü tartışılır hale getiriyor. Bu fırsatı gören ve yeni teknolojilerin sağladığı olanaklardan cesaret bulan birçok yeni kurulmuş sigorta teknoloji şirketi, büyük teknoloji platformları ve otomotiv gibi diğer sektörlerin lider şirketleri yeni iş modelleri geliştirerek bu değer zincirinin en kârlı halkalarını hedeflemeye başladı.

Brüt yazılı poliçe hacminin 2030 itibarı ile 700 milyar dolar seviyesine ulaşacağı tahmin edilen gömülü sigorta ve yetkinlikleri bir hizmet olarak sigorta sektörünü yeniden şekillendirecek. Bunun etkisi sektöre göre değişecek, ancak en büyük etkinin otomobil, seyahat ve gayri menkul gibi sigortanın satışlara veya rezervasyonlara eklenebileceği sektörler üzerinde olması bekleniyor.

ROTAYI ÇİZMEYE YARDIMCI OLACAK BEŞ SORU

Raporda yer alan ifadelere göre, bu çok farklı gelecekte başarılı olmak isteyen yönetici ekipler stratejilerini bütünlüklü bir şekilde gözden geçirmenin yararını görecek. Bazı konular sektörden sektöre farklılık gösterebilir, ama birkaç ana stratejik soru bütün sigortacılar için geçerliliğini koruyor.

-Riskleri önlemek ve azaltmak için müşterilerle nasıl bir etkileşim içinde olmalıyız? Riski transfer etmekten riski azaltmaya ve önlemeye geçiş, çok daha riskli bir dünyada sigortacılar, müşteriler ve düzenleyici kurumlar için kritik öneme sahip olacak.

-Gömülü sigortaya katılmalı mıyız? Mobilite gibi bazı alanlar kaçınılmaz olarak gömülü sigortayı içerecek. Bunu aktif bir şekilde desteklemek, reddetmek veya ikisi arasında bir tutum benimsemek konusunda her şirket kendi kararını vermeli.

-Müşteriye doğrudan dağıtım kanalına ihtiyacımız var mı? Doğrudan müşteriye pazarlama yapan sigorta teknoloji şirketlerinin artan rekabeti karşısında birçok önde gelen şirket, doğrudan iş payını artırmaya ve acenteleri aradan çıkarmaya yönelik dijital modelleri devreye sokuyor.

-Çin'de olmamız gerekiyor mu? Gerekiyorsa nasıl yapacağız? Gerekmiyorsa büyüme için başka nereye odaklanabiliriz? Çok uluslu şirketlerin Çin'de kazanmasının çok zor olduğu görüldü. Hayat ve sağlık sigortalarında pazarda yaklaşık yüzde 8 pay almalarına rağmen son yıllarda hasar ve kaza sigortasında hayli zorlandılar, pazar payları yüzde 2 düzeyinde kaldı.

-Alternatif sermaye seçeneklerini ne kadar aktif bir şekilde araştırmalıyız? Alternatif sermaye seçenekleri sigortacılar için giderek daha erişilebilir olacak. Özellikle reasüransın bir türü olarak felaket tahvillerinde ve diğer işlerde, hayat ve özel emeklilik sigortalarında özel sermaye aracılığıyla alternatif seçenekler yaygınlaşacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.