İklim krizi sigortacılığı da değiştiriyor

13.08.2021
Küresel iklim krizi ekonomiyi değiştiriyor ve bu durum “risk” tanımının da farklılaşmasına neden oluyor.

"İklim Krizi" son dönemin bir numaralı gündem maddesi. Sera gazlarının atmosferde birikmesi ile hava, su ve karanın ortalama sıcaklığının artması; Küresel Isınma olarak tanımlanıyor. Ve bugün küresel ısınma kapıya dayanmış durumda. Zaten iklim bilimciler iklim krizine bağlı olarak sel ve yangınların sıklaşacağı konusunda uzun süredir uyarılarını sürdürüyordu.

Ekonomik olarak tüm bu risklerin yeniden ele alındığı günümüzde sigorta sektörü de risk analizini yeniden tanımlıyor. Son günlerde yaşanan felaketler nedeni ile Türkiye Sigorta Birliği (TSB), 03 Ağustos itibarıyla, ev ve araçlarda meydana gelen hasarlar ile ilgili toplam 641 başvuru yapıldığını duyurdu. Yapılan açıklamada başvuruların teminat tutarının 71 milyar Lira olduğu belirtilirken; sigorta şirketlerinin hasarları poliçe kapsamında karşılayacağı vurgulandı. Ne var ki; bu poliçelerin yeni risklere karşı yeterliliği de ayrıca sorgulanıyor.

SİGORTASIZ KAYIPLAR

Monopoli Sigorta CEO'su ve Kurucu Ortağı Erol Esentürk ise Monopoli Sigorta olarak; iklim krizinin yol açtığı hasarların veya yol açabileceği muhtemel hasarların ekonomiye getirdiği veya getirebileceği yüklere odaklandıklarını söyledi. Yeni dönemin risklerini, aşırı güçlü hava değişimi nedeni ile oluşacak hasar ve kayıplar, yeşil ekonomiye geçişte eski teknolojilerin büyük oranda değer kaybetmesi ile ortaya çıkacak zararlar ve var olan üretime yatırım yapmış finansör zararları olarak sıraladı.

Esentürk, ILO'nun yayımladığı rapora vurgu yaparak; sadece 1,5 derecelik bir küresel sıcaklık artışı olması halinde iklim değişikliğinin 2030 yılına kadar dünya çapında 2,4 trilyon dolar ekonomik kayba ve 80 milyonluk iş kaybına neden olması beklendiğini hatırlattı ve daha önce sigortacılığın alanı gibi görünmeyen risklerin de sigortalanmasının kaçınılmaz olduğunu sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.