AXA Sigorta'da 'dijital koçluk' dönemi
AXA Sigorta, İnsan Kaynakları, İç İletişim, İdari İşler Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Esra Güller "Pandemi döneminde gerçekleştirdiğimiz Dijital Koçluk uygulamalarımızdan üst düzey bir verim alıyoruz." dedi.
İş dünyasında kullanılan en iyi koçluk uygulamalarının konuşulduğu "ICF Türkiye Dönüştüren Koçluk Hikayeleri" webinar serisi devam ediyor. Yedincisi gerçekleştirilen webinarın bu ayki konuğu, AXA Sigorta'nın, İnsan Kaynakları, İç İletişim, İdari İşler Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Esra Güller oldu. Etkinlikte, AXA Sigorta'nın kurumsal koçluk öyküsü, koçluk uygulamaları, koçluk mentorluk ayrımı, koçluk uygulamalarıyla şirket yöneticilerinin performanslarının nasıl daha yukarılara çekildiği ve bunun kuruma nasıl yansıdığı konuşuldu.
Uluslararası Koçluk Federasyonu ICF Global'in ülkemizdeki imtiyazlı kuruluşu ICF Türkiye'nin başlattığı ve koçluğa değer katan ve koçluk mesleğini ileriye taşıyan uygulamalarla, iş dünyasının bu konudaki deneyimlerinin paylaşıldığı "Dönüştüren Koçluk Hikayeleri" webinarının yedincisi, AXA Sigorta'nın, İnsan Kaynakları, İç İletişim, İdari İşler Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Esra Güller'in katılımıyla gerçekleşti. 7 aydır düzenli olarak, her ayın ikinci Çarşamba günü gerçekleştirilen etkinliğe bugüne kadar; Arçelik Global, Bosch Türkiye, Hugo Boss Türkiye, Koçtaş, LC Waikiki, Tofaş, Logo Grup, Aksigorta, Borusan kurumlarının tepe yöneticileri katıldı.
ICF Türkiye Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Tuna Aktuna'nın moderatörlüğünde gerçekleştirilen etkinlikte, AXA Sigorta'nın koçluk uygulamaları, koçluk mentorluk ayrımı, koçluk uygulamalarıyla şirket yöneticilerinin performanslarının nasıl daha yukarılara çekildiği ve bunun şirkete nasıl yansıdığı konuları ele alındı.
"DAHA ÇEVİK VE ESNEK ÇALIŞMA"
Başta pandemi süreci olmak üzere, yaşanılan tüm küresel zorlukların şirketleri dönüşüme zorladığını vurgulayan Esra Güller; "Daha çevik, daha esnek çalışma sistemlerini elde etmek için, herkes yapılarını, süreçlerini, ekiplerinin çalışma alanlarını değiştirmeye başladı. AXA Sigorta olarak biz bu süreci, pandemiden daha önce, bir anlamda tatbikat şeklinde yaşadık. Şu anda ise hayatın gerçeklerini yaşıyoruz." dedi
"SİGORTA 4.0' VE 'ÇALIŞAN 4.0"
10 yıl önce dijital teknolojileri bizzat iş gücü olarak gördüklerini ve 3 yıl önce ise, AXA Sigorta'ya daha fazla değer katabilmek amacıyla, "Sigorta 4.0" diye tanımladıkları bir vizyonla dijital dönüşümlerini başlattıklarını belirten Güller; bu dönüşümde ana oyuncunun insan olduğu gerçeğinden hareketle, mevcut kurum kültürlerini dijital zihniyetle harmanlama vizyonlarının en önemli bileşenini "Çalışan 4.0" şeklinde adlandırdıklarını vurguladı.
"PANDEMİ DÖNEMİNDE ÜST DÜZEY VERİM ALIYORUZ"
Tam da böylesi bir zamanda, değişen dünyanın doğal olarak yeni bir liderlik anlayışına ihtiyaç duyduğu gerçeğinin fark edilmeye başlandığını belirten Güller, sözlerini şöyle sürdürdü: "Yeni lider tanımı, unvanlardan çok bağımsız, ekiplerini doğru yönlendiren, cesaretlendiren kişiler olarak tanımlanmaya başlandı. Gerçek liderlerin, kurumlarında güven iklimini yaratan, samimi şekilde eylemleri ve söylemleri ile tutarlılık gösteren, açık iletişimi sahiplendiren ve bunu çalışanlarına yansıtan kişiler olduğu gerçeği gündeme iyice gelmeye başladı. Kurum olarak tam bu noktada, yeni nesil liderlerde olması gereken böylesi bir donanım, etki ve becerinin; en çok koçluk becerileri ile birebir örtüştüğünü gözlemledik. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim: AXA Sigorta'nın her kademesindeki enerjiyi açığa çıkartan, potansiyeli performansa çeviren liderlerin bu başarılarında koçluk eğitimlerinin payı büyük. AXA Sigorta'da koçluk uygulamalarını tepe yönetim düzeyinden başlattık. Aslında bu CEO Koçluğu AXA Global kültürünün de bir parçası. AXA Global'de bunun bir yaşam biçimi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Özellikle yeni bir CEO atandığı zaman alınan koçluk eğitimi, stratejilere çok daha bütünsel bakabilmesini sağlıyor. Bir diğer taraftan AXA Sigorta'da üst düzey yönetici koçluğu uygulamalarımız da oldukça oturmuş durumda. AXA Sigorta'nın stratejik vizyon ve hedef gerçekleşme süreçlerinde, birebir koçluk uygulamalarının etkisi büyük. Bu konuda somut bir örnek paylaşmak istiyorum: Orta kademe yöneticilerimiz ile, tam da pandemi döneminde gerçekleştirdiğimiz Dijital Koçluk uygulamalarımızdan üst düzey bir verim alıyoruz."