Pandemi, sigorta sektöründe de dijitalleşmeyi hızlandırdı

24.11.2020

Pandemi, sigorta sektöründe de dijitalleşmeyi hızlandırdı. Daha önceleri dijitalleşmede çok fazla ilerleme kaydedilemeyen sigorta sektöründe de salgınla birlikte adımlar hızlanmaya başladı.

Dünyada ise sigorta sektörü dijitalleşmede epey yol katetmiş durumda. Insurtech olarak ifade edilen ve sigortacılık alanında çalışan start-up'ları diğer sigorta şirketlerinden ayıran en önemli özellikler, hızlı ve çevik olmaları, yalın bir yapıya sahip olmaları, inovatif iş modelleri, müşteriye yakın olmaları ve teknolojiyi iyi kullanma olarak sıralanabiliyor. Demir Sağlık Genel Müdürü Viktor Hodara, burada önemli olanın bu tarzda çalışan start-up'ların sigortacılık konusundaki bilgisini artırmak olduğunu söylüyor: "Bir diğer önemli konu ise sigortacılık alanındaki çeşitli sıkıntıları anlamalarını sağlayarak yapay zeka veya veri analitiği gibi yöntemleri kullanarak start-up'ların çözüm üretebilmesine olanak sağlamak gerekiyor." Sektörde çok donanımlı, kendini çok ayrıştırmış, sektörün içerisinde çok uzun seneler kalmış "derin sigortacılık bilgisine sahip'' acenteler olduğunu da ifade eden Hodara, bunların hem müşteri ilişkileri hem de iş yapış tarzıyla aslında bir insurtech olma potansiyeli olduğunu söylüyor.

DİJİTAL SATIŞA UYGUN ÜRÜNLER GELİYOR

Pandemi süreci sadece iş yapış şekillerini değil, sigorta sektöründe yeni ürünlerin ortaya çıkmasını da sağladı. Koronavirüs ile birlikte online alışverişin vermiş olduğu rahatlık, online alışverişin toplam alışverişteki payını artırdı. Bununla beraber online hizmet veren firmaların risklerinin ve buna bağlı olarak sigorta ihtiyaçlarının da artacağını belirten Hodara, bu noktada siber sigortalar başta olmak üzere terzi usulü, kuruma özel sigortalara talebin artacağını öngörüyor. Bununla beraber Demir Sağlık olarak ürünlerini dijitalleştirmeye devam ettiklerini belirten Hodara, sağlık branşında tamamlayıcı sağlık sigortası, seyahat sağlık sigortası, acil sağlık sigortası gibi ürünlerin dijital satışa uygun olduğunu söylüyor: "Kısa süre içerisinde seyahat sağlık ve Türkiye'de büyük ilgi gören İki can Hamilelik Sigortası ürünlerimizi online satışa sunmayı hedefliyoruz. Dijitalleşme projlerimiz de devam ediyor ve uçtan uca müşteri odaklı çözümler üzerinde çalışıyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.