Fitch, Şekerbank’ın kredi notunu yükseltti

09.05.2023
Fitch Ratings, Şekerbank'ın Uzun Vadeli Ulusal Notu'nu "BBB-(tur)"den "BBB (tur)"ye yükseltirken, görünümünü ise durağan olarak yukarı yönlü revize etti.

Uluslararası Kredi Derecelendirme Kuruluşu Fitch Ratings, Şekerbank'ın Uzun Vadeli Ulusal Notu'nu geçen senenin ardından bu yıl da artırarak "BBB-(tur)"den "BBB (tur)"ye yükseltti.

Şekerbank'tan yapılan açıklamaya göre, Fitch Ratings açıkladığı raporda, Şekerbank'ın Uzun Vadeli Ulusal Notu'nu "BBB-(tur)"den "BBB (tur)"ye yükseltirken, görünümünü ise durağan olarak yukarı yönlü revize etti.

Fitch Ratings, Şekerbank'ın Uzun Vadeli YP ve Uzun Vadeli TL notlarını "B-", Kısa Vadeli YP ve Kısa Vadeli TL notlarını ise "B" olarak teyit etti. Raporda, Şekerbank'ın karlılık ve aktif kalitesindeki iyileşme ile güçlenen sermaye yapısına vurgu yapıldı.

Raporda, Şekerbank'ın not artırımına dayanak olarak, güçlenen sermaye yapısı doğrultusunda yerel para cinsinden diğer Türk ihraççılara göre artan kredi değerliliği gösterildi.

Bankanın başta aktif kalitesi ve yüksek karlılık olmak üzere finansal performansında sergilediği süreklilik arz eden gelişim not artışında etkili oldu. Fitch Ratings, geçen yıl da Şekerbank'ın yükselen finansal performansı doğrultusunda Uzun Vadeli Ulusal Notu'nu artırmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.