JPMorgan Chase'in net karı ilk çeyrekte yüzde 42 geriledi

13.04.2022
JPMorgan Chase'in bu yılın ilk çeyreğindeki net karı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 42 azalarak 8,3 milyar dolara geriledi.

ABD'nin büyük bankalarından JPMorgan Chase'in bu yılın ilk çeyreğinde elde ettiği net kar, Rusya-Ukrayna savaşının piyasalarda dalgalanmalara sebep olmasının etkisiyle geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 42'lik düşüş gösterdi.

JPMorgan Chase, 2022'nin ilk çeyreğine ait bilançosunu açıkladı.

Bankadan yapılan açıklamaya göre, kurumun bu yılın ilk çeyreğindeki net karı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 42 azalarak 8,3 milyar dolara geriledi. Banka, 2021'in ilk çeyreğinde 14,3 milyar dolar net kar açıklamıştı.

Kurumun hisse başına karı da bu yılın ilk çeyreğinde 2,63 dolara geriledi. Bankanın hisse başına karı, 2021'in aynı döneminde 4,50 dolar seviyesindeydi.

JPMorgan Chase'in 2022'in ilk çeyreğindeki geliri ise geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 5 azalarak 30,7 milyar dolar oldu. Banka, 2021'in aynı döneminde 32,3 milyar dolar gelir elde etmişti.

JPMorgan Chase CEO'su Jamie Dimon, bankanın ilk çeyrek bilançosuna ilişkin açıklamasında, ekonomi konusunda en azından kısa vadede iyimser olduklarını belirtti.

Dimon, ancak ilerde yüksek enflasyon, arz zinciri sıkıntıları ve Ukrayna'daki savaş nedeniyle önemli jeopolitik ve ekonomik zorlukların göründüğüne dikkati çekti.

Basın toplantısında ise resesyon risklerini değerlendiren Dimon, bir resesyon öngörmediğini ama bunun "kesinlikle" olası olduğunu ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.