Akbank, "Birleşmiş Milletler Sorumlu Bankacılık Prensipleri"nin imzacısı oldu

07.09.2021
Akbank, dünya çapında birçok banka ve Birleşmiş Milletler Çevre Programı Finans Girişimi (UNEP FI) ortaklığıyla geliştirilen, sürdürülebilir bankacılık sektörü için çerçeve niteliğindeki Birleşmiş Milletler Sorumlu Bankacılık Prensipleri'nin resmi imzacısı oldu.

Bankadan yapılan açıklamaya göre, girişim, aktif büyüklükleri toplamda 60 trilyon doları bulan 69 ülkeden 240 bankayı bir araya getiriyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Akbank Finansal Yönetimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Türker Tunalı, "Sektörümüzün sürdürülebilir ve yeşil bir ekonomiye geçişte oynadığı kritik rolün bilincindeyiz. Bu bağlamda, Akbank olarak UNEP FI üyesi olmaktan ve Sorumlu Bankacılık Prensipleri'ne bağlı kalacağımızı taahhüt etmekten gurur duyuyoruz" ifadelerini kullandı.

Tunalı, şunları kaydetti: "Üyeliğimiz, 'Türkiye'yi geleceğe taşıyan öncü banka olma' vizyonumuza ulaşırken sürdürülebilirliği finansal hizmetlerimize daha fazla entegre etme konusundaki isteğimizi de yansıtıyor. Sürdürülebilirlik stratejimizi ve hedeflerimizi, çevre ve toplum için daha fazla olumlu etki yaratmak üzerine tasarladık. Sürdürülebilir finansman, insan ve toplum, ekosistem yönetimi ve iklim değişikliği alanlarında, kendimize uzun vadeli hedefler koyduk. Bu alanlardaki çalışmalarımızla, daha sürdürülebilir bir gelecek yaratmadaki aktif rolümüzü devam ettireceğiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.