Paynet'in işlem hacmi 37,5 milyar TL'ye yükseldi

19.02.2024
Paynet, 2023 yılında 2 milyon işlem adedi ve 37,5 milyar TL işlem hacmiyle yüzde 130’luk bir büyüme elde ettiğini duyurdu.

Ödeme sistemlerinde Türkiye'nin öncü fintek şirketi Paynet, 2023 yılında işlem hacmini bir önceki yıla göre ikiye katlayarak hedeflerinin üzerinde bir büyüme gerçekleştirdi. Şirket, 2 milyon işlem adedi ve 37,5 milyar TL işlem hacmiyle 2023 yılında yüzde 130'luk bir büyüme elde etti.

Yapılan açıklamaya göre hem ekonomik hem de konjonktürel olarak yaşanan tüm zorluklara rağmen şirket, işlem hacminin yanı sıra istihdam tarafında da büyümeye devam etti. Sektörde deneyimli uzmanların yanı sıra geçen yıl başlatılan Genç Yetenek Programı kapsamında üniversite öğrencileri de stajyer olarak Paynet ailesine katıldı. Paynet, bu programla sektöre genç yetenekler kazandırmayı ve istihdamı artırmayı amaçlıyor.

Yenilikçi çözümleri büyük ilgi görüyor

Bayi, distribütör ve alt bayi gibi katmanlı satış ve dağıtım kanalı olan işletmelerin finansal süreçlerini dijitalleştiren Paynet, bu doğrultuda en yüksek katma değer sağladığı dikey olan B2B alanına odaklanıyor. Geçmiş yıllarda olduğu gibi 2023 yılında da özellikle bayilik sistemi veya üretim ve dağıtım ağına sahip kurumsal firmaların ürün satışı gerçekleştirdiği işletmeler ve son tüketiciye ulaştığı kanallarda Paynet'in çözümleri büyük ilgi görüyor ve sürekli yaygınlaşıyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Paynet Genel Müdürü Onur Ertürk,sektörde bağımsız tüm işletmelerin maliyetlerinin minimize edildiği, nakit akışının hızlandırıldığı ve vadelerin kısaldığı bir finansal yapıya ihtiyaç duyulduğunu belirtt.

Ertürk, "2021 yılından itibaren yalnızca kartlı tahsilatlara ya da ödemelere aracılık eden bir ödeme hizmet sağlayıcısı konumundan çıkarak çok farklı finansal ihtiyaçlara karşılık verebilen bir platforma dönüştük. Bu nedenle 2023 yılında gıdadan eğitime, elektronikten ev eşyası ve mobilyaya çok geniş bir büyüme alanı yakaladık. 2023 yılında hedeflerimizin üzerine çıkarak işlem hacmimizi bir önceki yıla göre iki katına çıkarma başarısını gösterdik. Geçmiş yıllarda olduğu gibi yenilikçi ürünlerimiz ve çözümlerimizle küçükten büyüğe tüm işletmelerin en büyük finansal destekçisi olmaya devam ettik. Yılın ilk yarısında yaşanan olumsuz sosyal ve ekonomik koşullara rağmen bu desteğimizi kesintisiz bir şekilde sürdürdük ve büyüme odaklı ilerledik." dedi.

2024 yılına yenilikçi teknolojiler yön verecek

Şirket açıklamasında devamla şu ifadeler yer aldı:

"2023 yılı birçok sektör açısından yapay zekanın öne çıktığı ve değerinin anlaşıldığı bir yıl oldu. Birçok işletme yapay zekadan nasıl faydalanabileceği ve hangi alanlarda kullanabileceği konusunda çalışmalar yürütüyor. Paynet, 2024 yılına yönelik olarak karmaşık finansal işlemleri olan işletmeler için yapay zekayı kullanarak ne gibi katma değerli hizmetler sunabileceği konusunda çeşitli çalışmalar yürüttü ve bir yol haritası oluşturdu. Bu yol haritası kapsamında 2024 yılında mevcut çözümlerini yapay zeka ile daha da öteye taşımayı ve yapay zeka ile desteklenen yeni ürün ve hizmetleri hayata geçirmeyi planlıyor. Diğer taraftan geçtiğimiz yıl başlanan UI/UX projesinin sonuçları da 2024 yılında alınmaya başlanacak. Araştırma ve planlama aşaması tamamlanan ve kodlama aşamasına geçilen proje ile işletmelere sorunsuz bir kullanıcı deneyimi sunulacak"

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.