QNB Sigorta’dan ‘İnsan Odaklı’ sigortacılık yaklaşımı

08:57 - 22.11.2023, Çarşamba

QNB Finansbank’ın yüzde 100 iştiraki olarak faaliyetlerini sürdüren QNB Sigorta, köklü sigortacılık tecrübesiyle bireylerin sadece zor günlerinde değil her anlarında yanlarında olmayı hedefliyor. Müşterilerinin gelecekte karşılaşabilecekleri zorluklar için şimdiden endişelenmek yerine anı doyasıya yaşamalarını önemseyen şirket, bu kapsamda yeni sigortacılık anlayışını “Bugün, Bugünü Yaşa” söylemiyle duyurdu.

Sağlık sigortası, hayat ve ferdi kaza sigortası ve bireysel emeklilik alanlarında hizmet veren QNB Sigorta, sigortacılık sektörüne yepyeni bir bakış açısı getirmeye hazırlanıyor. Müşterilerinin bugününü ve geleceğini güvence altına alarak, hayatına dokunduğu herkesi iyi hissettirmeyi amaçladıklarını söyleyen QNB Sigorta Genel Müdürü Pınar Kuriş, "'Bugün, Bugünü Yaşa' sloganı ile müşterilerimize, sadece 'Yarın değil şimdi iyi ol, bugün iyi hisset diye varız' mesajı veriyoruz. Böylece sigortanın sadece yarına dair bir güvence olmanın ötesinde bugün kafa rahatlığı sağlamasının önemine dikkat çekeceğiz" dedi.

Haziran 2023 tarihinde QNB Finansbank'ın ortağı Cigna'nın yüzde 51 payını devralmasıyla yoluna QNB Sigorta markası ile devam eden şirket, İstanbul'da düzenlenen basın toplantısı ile yeni döneme ilişkin büyüme hedeflerini ve projelerini paylaştı. Genel Müdür Pınar Kuriş ev sahipliğinde düzenlenen toplantıya; QNB Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Aras ve QNB Sigorta Genel Müdür Yardımcıları Burak Bayhan, Melda Şuayipoğlu ve Tolga Ceylantepe de katıldı.

Sigortacılıkta potansiyel yüksek

QNB Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Aras, Cigna'nın yüzde 51 payını satın alarak yeni adıyla QNB Sigorta'nın yüzde 100 sahibi olan QNB Finansbank'ın böylece Türkiye'de sigorta sektörünün büyüme potansiyeline olan inancını bir kez daha gösterdiğini dile getirdi. QNB Sigorta olarak insan odaklı yaklaşımın gelecek dönemde en önemli güçleri olacağını belirten Aras, "Bu yaklaşım hem müşterilerimiz hem de çalışanlarımız için geçerli. Stratejimizi bu güç çerçevesinde oluşturuyor, büyüme hedeflerimiz doğrultusunda çalışmaya devam ediyoruz" dedi.

Bugün, bugünü yaşa

QNB Sigorta Genel Müdürü Pınar Kuriş de Türkiye'de 16 yıllık bir tecrübeye sahip olduklarını ve geçtiğimiz haziran ayında QNB Finansbank'ın yüzde 100 iştiraki olarak daha da güçlendiklerini ifade etti. Kuriş, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Dönüşüm yolculuğumuzda marka ismimizin, kurumsal kimliğimizin yenilenmesinin ve logo değişiminin yanı sıra, sloganımız da değişti. QNB Sigorta olarak 'Bugün, bugünü yaşa' diyerek müşterilerimizin, çalışanlarımızın ve paydaşlarımızın hayat boyu yanlarında olmaya devam ediyoruz. Onların yaşadıkları anları doyasıya yaşamaları ve planlarını, hayallerini ertelememeleri için yanlarında olmayı önemsiyoruz. Müşterilerimizin bugünün tadını çıkarmaları, gelecek endişesini minimuma indirmek için tüm ürün ve hizmetlerimizi sürekli olarak geliştiriyoruz."

Tamamlayıcı sağlıkta atakta

QNB Sigorta'nın yeniliklerle beraber önemli başarılara da imza attığı bir yılı geride bırakmaya hazırlandığını aktaran Pınar Kuriş; 7 milyonu aşan müşteri tabanı, 738 çalışan sayısı ile Türkiye sigortacılık sektöründe en üst sıralarda yer aldıklarını aktardı.

QNB Sigorta'nın 2023 yılının ilk 9 ayındaki performansına dair değerlendirmelerde bulunan Kuriş, sözlerine şöyle devam etti:

"2023'ün ilk 9 ayında sağlık, hayat ve ferdi kaza branşlarında 3,2 milyar TL prim büyüklüğüne ulaşarak bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 108 reel büyüme sağladık. Bankasürans sigortacılığı kapsamında Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında yüzde 9,5 pazar payı ile sektör sıralamasında 4. özel sigorta şirketiyiz. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası prim üretimimizi ve pazar payımızı da hızlı bir şekilde artırmaya devam ediyoruz. Banka kanalında yüzde 15,2 pazar payı ile sıralamada 2. özel şirketiz. Son 1 yılda müşteri adedimizi ikiye katladık. Her dakika bir 1 müşterimiz QNB Sigorta güvencesi ile cebinden bir TL çıkmadan bir sağlık kurumunda Tamamlayıcı Sağlık ürünümüz kapsamında hizmet alıyor. Her 6 dakikada bir 1 müşterimiz hayat veya sağlık sigorta ürünlerimizin yanında hediye ettiğimiz check-up, göz, diş, online doktor, diyetisyen veya psikolog hizmetimizden faydalanarak daha sağlıklı bir yaşam için bizimle beraber bir adım atıyor."

2024 yılında iki kat büyüyecek

2024 yılına ilişkin hedeflerini de paylaşan Kuriş, "Geri Ödemeli Hayat Sigortası olan Akıllı Hayat ürünümüzde yüzde 100'ün üzerinde bir büyüme hedefliyoruz. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası'nda ise yüzde 200'ün üzerinde, kredili Hayat Sigortasında ise yüzde 50'nin üzerinde büyüme hedefimiz var. 2023 yılında olduğu gibi, 2024 yılında da tüm branşlarda pazar payımızı daha da yukarı taşımayı istiyoruz" diye konuştu.

Müşteri deneyimi önemli

Stratejik vizyon ve büyüme hedeflerinin yanı sıra QNB Sigorta'nın kurumsal değerlerine ve Mükemmel Müşteri Deneyimi odağına da değinen Pınar Kuriş, QNB Sigorta olarak her adımlarının merkezine önce 'insan'ı konumlandırdıklarını paylaşarak sözlerini şöyle sürdürdü:

"QNB Sigorta'da yaklaşık 150 kişilik sektördeki en büyük kurum içi tele satış ekibimiz sizi aradığında açılış cümlemiz 'Bugün nasılsınız?'dır. Satış yetkilimiz size sorular sorarak sizin hayat ve gelecek ile ilgili hangi risklere karşı endişe veya kaygı duyduğunuzu anlar, sizi dinler ve ürün gamımızdan buna uygun ürünü önerisi yapar. Dijital onay akışları ile tüm kanallardan yapılan satış süreçlerimizin yüzde 99'u tamamen kağıtsız ve cep telefonu üzerinden basit ve hızlı bir şekilde tamamlanabiliyor. QNB Sigorta olarak büyümemizin temelinde yatan önemli adımlarımız arasında dağıtım kanallarımıza yaptığımız yatırımlarımız ve dijitalleşme çalışmalarımız yer alıyor."

WhatsApp kanalından sigortacılık

QNB Sigorta olarak uçtan uça dijital bir müşteri yolculuğu sunmayı hedeflediklerini paylaşan QNB Sigorta Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Yardımcısı Burak Bayhan ise QNB Sigorta'nın hayata geçirdiği dijitalleşme yatırımlarını anlattı. Geçen yıl Sağlık Sigortası ürününün dijital satışına başladıklarını söyleyen Bayhan, "QNB Sigorta Mobil uygulamamızı ise müşterilerimizin kusursuz bir self-servis deneyim yaşamaları için uçtan uca yenileyerek zengin fonksiyonlarla desteklemeye devam ediyoruz. Yakın zamanda hizmete aldığımız dijital asistanımız ile Sağlık Sigortası müşterilerimize WhatsApp kanalımız üzerinden, akıllı sohbet robotumuz QNBilir ile hizmet vermeye başladık" dedi.

BİZE ULAŞIN