41 yıllık mermerci Marble Systems halka arza hazırlanıyor
1982 yılında Afyon’da kurulan, ardından zengin doğal taş koleksiyonları ile ABD pazarında önemli projelere imza atan Marble Systems şimdi de Borsa İstanbul yolculuğuna hazırlanıyor. Halka arz için start veren şirket, ABD’deki başarısını Avrupa, Avustralya, Güney Afrika ve Ortadoğu ülkelerine de taşımayı hedefliyor.
Ayfer ARSLAN / INBUSINES
Doğal taş pazarlama ve ihracat alanında 41 yıldır faaliyet gösteren Tureks Turunç Madencilik, Marble Systems markasını halka açmaya hazırlanıyor. Halka arz süreci için Tacirler Yatırım Menkul Değerler A.Ş ile anlaşan şirket, sermayesinin yüzde 25'ini halka açmayı planlıyor.
Afyon'daki mermer fabrikasında ekonomi basını ile bir araya gelen Marble Systems Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Osman Turunç, şirketin yeni yatırımları ve geleceğe yönelik projelerini anlattı. Temelleri 1982 yılında Mehmet Münir Turunç tarafından atılan Tureks Turunç Madencilik markası Marble Systems'ın öyküsü Türkiye'den başlayıp ABD'ye kadar uzanıyor. Mermer, doğal taş, traverten ve oniks üreten şirket, bu ürünleri levha, fayans, mozaik, dekoratif ve proje ölçülerinde şekillendiriyor. Mermeri adeta seramik gibi farklı renk, model ve tasarımlar ile işleyen şirket, seçkin iç mimarların tasarladığı mermer karo ve plakalar ile banyo, mutfak, antre, şömine ve duvarları süslüyor.
ABD PAZARI ÖNEMLİ YERE SAHİP
1 milyon metrekarelik yıllık üretimlerinin yüzde 95ini ihraç eden şirket, Marble Systems markasıyla, 30'dan fazla ülkeye ihracat yapıyor. 2020 yılında 46,5 milyon dolar olan şirketin konsolide cirosu ise geçen yıl 72,5 milyon dolara yükseldi.
İhracat pazarları arasında ise ağırlıklı payı ABD alıyor. Şirketin, Washington, New York, Florida, Porto Riko ve Kaliforniya'da dağıtım ve tasarım merkezleri bulunuyor. Turunç, ABD'de hayata geçirdikleri en prestijli projelere örnek olarak ise Miami'deki Merrick Plaza, New York'taki Trump Plaza ve Las Vegas'taki Bellagio Casino'yu veriyor.
YENİ YATIRIMLAR YAPACAK
2023 yılında ise 76,5 milyon dolarlık ciroya ulaşmayı hedefleyen Turunç, halka arzı ise şirketin kurumsallaşmasına sağlayacağı katkı açısından oldukça önemsiyor. 1990'lı yıllardan itibaren kurumsal bir şirket olma hedefi doğrultusunda halka arzı planladıklarını anlatan Turunç, "Son 2 yıldır ise bu fikir daha da olgunlaştı. Ülkemiz için önemli olan doğal taş değerine katkı sağlamak ve sahip çıkmak adına 2023 yılında Borsa İstanbul'a kote olmaya karar verdik" dedi. Şirketin yüzde 25'ini halka açmayı planladıklarını aktaran Turunç, halka arzdan elde edilecek gelirle 6,5-7 milyon dolarlık GES yatırımı ve 3 milyon dolarlık da yeşile dayalı ambalaj ve geri dönüşüme ilişkin yatırım yapmayı hedeflediklerini dile getirdi.
Yeni yatırımların yanı sıra gelecek dönemde yeni pazarlara açılmayı da hedefleyen şirket, öncelikle ABD pazarında elde ettiği başarıyı Avrupa'ya daha sonra Avustralya, Güney Afrika ve Ortadoğu ülkelerine de taşımayı planlıyor. Osman Turunç, bu hedef doğrultusunda 2023 yılında ABD ve Avrupa'da showroom ve depo yatırımlarına hız vereceklerini belirtiyor.
ATIKLARI ÜRÜNE DÖNÜŞTÜRECEK
Osman Turunç'un gelecek dönemde önemsediği projelerden birisi de 'sıfır atık' yaklaşımıyla mermer atıklarını da yeniden üretime kazandırmak. Geçen yıl 880'den fazla tasarımı, farklı model ve renklerle koleksiyonlarda buluşturduklarını belirten Turunç, sürdürülebilirliğe de büyük önem verdiklerini vurgulayarak 10 maden sahasından çıkan mermeri, en küçük parçasına kadar katma değeri yüksek ürünlere dönüştürmeyi hedeflediklerini ifade etti.