Bu kez de Avrupa'da Credit Suisse paniği

15.03.2023
ABD'li Silicon Valley Bank ve Signature Bank'ın iflasının küresel piyasalarda büyük endişeye neden olmasının ardından bu kez de Avrupa borsalarında Credit Suisse paniği yaşanıyor.

ABD'de başlayan bankacılık krizinin etkileri genişlemeyi sürdürüyor.

Suudi Ulusal Bankası Başkanı Ammar Al Khudairy'nin verdiği bir demeçte Credit Suisse'ye daha fazla destek vermeyeceklerini duyurmasıyla başlayan panik satışlar Avrupa'da risk algısının had safhaya çıkmasına sebep oldu.

Khudairy'nin açıklamalarıyla birlikte Credit Suisse'nin hisse fiyatındaki değer kaybı yüzde 25'e ulaşırken, Avrupa'nın önemli bankalarındaki düşüşler de hız kazandı. Buna göre, BNP Paribas yüzde 10,5, Societe Generale yüzde 10,2, Commerzbank yüzde 9,1, Deutsche Bank yüzde 7,8, Barclays yüzde 6,6 ve Standard Chartered yüzde 4,1 değer kaybetti.

İSVİÇRE MERKEZ BANKASI'NDAN AÇIKLAMA GELDİ

Öte yandan bankanın yardım çağrısı yaptığı iddia edilen İsviçre Merkez Bankası, Credit Suisse'deki sermaye ve likidite seviyelerinin yeterli olduğunu ancak ihtiyaç halinde kuruma likidite sağlamaya hazır olduğunu vurguladı.

İsviçre Ulusal Bankası çalkantılı bir günün ardından yaptığı açıklamada, "Credit Suisse, sistemik olarak önemli bankaların sermaye ve likidite gereksinimlerini karşıladığını, İhtiyaç halinde, gerekli likiditenin Credit Suisse'in kullanımına sunulacağı bildirildi. Diğer yandan bugün yaşanan gelişmelerin ardından bankanın piyasa değeri 7 milyar doların altına düştü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.